València enllaçada amb la lluita de les docents de les Illes

La Societat Coral El Micalet s'omple de solidaritat en un acte de la Comissió unitària de Suport del País Valencià a la Vaga Indefinida de Docents de les Illes.

La vesprada del dilluns 23 de setembre, la Societat Coral El Micalet va acollir un acte solidari amb la vaga indefinida de les docents a les Illes. Fou organitzat per la Comissió unitària de Suport del País Valencià a la Vaga Indefinida de Docents de les Illes, de la qual en forma part la COS juntament amb altres 40 entitats i organitzacions socials i sindicals.

El primer a intervenir fou Biel Caldentey, representant de l'STEI, que va exposar els motius que ha portat a les docents a empedre la vaga. Va denunciar el TIL (el decret del Tractament Integral de Llengües) ja que la seua única intenció és reduir la presència de la llengua catalana en l'educació, un decret que compta des del primer minut amb la disconformitat de la comunitat educativa de les Illes, una comunitat que no s'ha deixat espantar davant les mesures repressores que el Govern Balear ha emprés contra directors i professors que obertament han qüestionat les ordres i polítiques de la Conselleria d'Educació.

Iñaki Aicart, portaveu de l'Assemblea de Docents de les Illes va començar la seua intervenció agraint el suport rebut durant els primers dies de la vaga indefinida. Tot seguit va informar de com va funcionar la recollida de signatures i el procés assembleari que van portar a les docents a plantejar la vaga actual. Va afirmar que l'objectiu de l'Assemblea de Docents és (i ho estan aconseguint) aturar els centres per tal de forçar el Govern Balear a negociar. Si la vaga està funcionant, bona part es deu a la unitat que s'ha aconseguit entre les docents de les totes les quatre illes i el treball en comú d'interines i funcionaries. Acabà la seua intervenció informant que la caixa de resistència ja havia recollit uns 110.000 euros, la gran majoria d'aportacions xicotetes, fet que demostra l'ampli suport que està rebent la vaga per part de la població. Més tard, durant el torn de preguntes del públic, va reblar que la qüestió lingüística és molt important però aquest aspecte no ha d'ocultar les reclamacions laborals que acompanyen des del primer dia a la vaga indefinida de les docents de les Illes.

Indiana Mas, mestra en vaga de l'escola Mata de Jonc de Palma, exposà que la vaga no és un fruit d'una calorada d'estiu, sinó que l'aprovació del TIL ha 'ajudat' a esclatar la indignació ja existent prèviament a la comunitat educativa de les Illes, ja que el decret suposa una pèrdua de qualitat en l'educació que les docents no poden acceptar. També va destacar la complicitat existent entre les mares i pares de l'alumnat, que han col·laborat i col·laboren amb les mobilitzacions de les docents. Vicent Mauri de l'STEPV va intervenir per recordar la importància de la solidaritat entre els territoris del país davant de reptes tan importants com l'actual vaga indefinida.

Durant el torn obert al públic, per tal de què es pogueren fer preguntes i comentaris, destaquem la intervenció de Josep Vilarroya de la Sectorial d'Educació de la COS, que va recordar les protestes que es van iniciar davant l'aprovació per part de la Generalitat Valenciana del Decret de Plurilingüisme. L'acte es va cloure amb l'actuació musical del grup Becaires i amb el cant dels himnes dels Països Catalans.

Podeu veure el vídeo de tot l'acte gràcies a l'streaming que va realitzar el periòdic popular L'Accent