Des de la COS Osona i el Ripollès, Càrnies en lluita, Arran Osona i Endavant OSAN Osona i el Ripollès volem denunciar un altre cas de vulneració de drets laborals.

Ha tornat a passar a la indústria càrnia, en aquest cas a l’empresa ‘Embutidos la Riera’. Estem parlant de l’acomiadament injustificat d’una treballadora, l’Ester, pel sol fet de demanar que s’apliquin les mesures de seguretat corresponents a l’empresa davant l’evidència (confirmada per la mateixa empresa) de diversos positius de la Covid-19 detectats recentment.

Però el cas ve de lluny, ja que també es denuncia un reiterat assetjament a la treballadora per part d’un càrrec important de l’empresa, durant una seva baixa de tres dies. Una situació intolerable que exemplifica la pressió a què estan sotmesos els treballadors i treballadores de les empreses càrnies.

Sembla que la producció de carn és molt més important que la salut i seguretat de la mà d’obra que fa possible que l’empresa tiri endavant. Una doble immoralitat, tenint en compte que darrere de tots aquests treballadors hi ha les seves famílies.

En el context actual de comportament agressiu del virus, és un cas que no exemplifica, sinó que amplifica el radi geogràfic de vulneració de drets laborals a què molts empresaris de la indústria càrnia, sobretot, sotmeten els seus treballadors i treballadores. I és que hem de recordar que hi ha hagut una sèrie de casos molt sonats d’aquest mateix comportament deshumanitzador arreu, com ara a les localitats de Binèfar (Aragó), Marchena (Andalusia) i més recentment a la població alemanya de Gütersloh, on hi ha hagut un contagi massiu de 650 persones.

En aquest cas es demostra una altra vegada que qui no posseeix els mitjans de producció i qui ha de vendre la seva força de treball a canvi d’un salari a final de mes se’l castiga fermament quan reivindica unes millores en el seu centre de treball.

La conclusió és que la individualitat com a forma de protesta dins de qualsevol àmbit ens fa vulnerables i ens resta força, que no raó. Però l’organització sindical i l’organització en plataformes de lluita col·lectiva ens donen més força contra l’agressió constant que patim com a classe treballadora.

Per això, des de Càrnies en Lluita, Arran Osona, Endavant OSAN Osona i el Ripollès i la COS Osona – Ripollès exigim la readmissió de l’Ester a l’empresa ‘Embutidos la Riera’.

Sense organització no hi ha revolució!