El 4 d’agost moria el treballador subcontractat per l’empresa Europastry de Sarral (a la Conca de Barberà), que va patir un greu accident laboral el passat divendres 30 de juliol.
Aquest company, treballador de Bartar Industrial (empresa subcontractada per l’empresa Dematic, subcontractada al seu temps per encarregar-se del manteniment de les màquines transelevadores a la planta d’Europastry a Sassal), es va veure atrapat per una màquina transelevadora mentre desenvolupava les seves tasques de manteniment a la màquina, dintre d’una de les càmeres frigorífiques d’Europastry.
Des de la Coordinadora Obrera Sindical volem traslladar en primer lloc el nostre condol a la família del company mort en el seu treball. Igualment, volem condemnar públicament la manca de mesures de seguretat que ha portat a aquesta nova mort al treball… que no podem considerar com una simple “mort”, perquè per arribar a aquesta situació es van haver de saltar totes les mesures de seguretat necessàries per a una feina de gran risc com aquesta, saltant-se tota la cadena de seguretat i de coordinació de les activitats concurrents durant aquesta activitat.
Després de més de 25 anys d’aprovació de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, continuem veient com, cada vegada més, continuen produint-se morts en les tasques habituals de qualsevol lloc de treball, sense que es prenguin les mesures adients ni urgentment necessàries. Continuem veient com grans empreses i grans “sindicats” continuen rebent diners públics per fer “campanyes” i “formacions” que no serveixen per res més que per engreixar més encara els seus comptes de beneficis… mentre continuem perdent companys i companyes als nostres llocs de treball, i institucions com la Inspecció de Treball o d’altres, romanen desbordades i sense els mitjans mínims necessaris per poder fer la seva tasca preventiva.
Per tot això, cada vegada és més que evident, com de necessari i urgent és denunciar aquesta situació, agreujada per la constant precarització dels nostres llocs de treball (encara més en plena pandèmia de Covid-19). Com és de necessari denunciar qualsevol irregularitat en matèria preventiva de la seguretat i salut a les nostres feines… fins al punt d’aturar l’activat en cas de risc extrem (tal com indica la mateixa legislació vigent… i que quasi mai s’aplica, per la mateixa acció coercitiva de les empreses). I com de necessari i urgent, davant de tot plegat, és organitzar-nos als nostres llocs de treball.