Les treballadores de la residència Palafrugell Gent Gran estem veient com s’està vulnerant el nostre dret a jubilar-nos parcialment amb un contracte de relleu. L’empresa ha denegat la sol·licitud d’una companya a fer-ho, justificant que la situació econòmica de la Fundació és negativa, i “que no s’ho pot permetre”. Garantirem els drets de les nostres companyes i per aquest motiu iniciem una campanya sindical i anunciem que interposarem una demanda pel reconeixement d’aquest dret a la companya treballadora, situació que afectarà en un futur a altres companyes de la Fundació Palafrugell Gent Gran.

Fins a l’actualitat, 9 treballadores s’han jubilat, de forma parcial, a través del dret reconegut a l’article 38 del Pacte de Subrogació de l’any 2006, vigent fins el moment actual. Lluitem perquè a la companya a la qual se li ha denegat pugui accedir a la jubilació parcial i perquè les companyes que es volen jubilar els propers anys també ho puguin fer.

Exigim que s’apliqui el Pacte de Subrogació que vam aconseguir l’any 2006. No volem aplaudiments ni medalles per la tasca de cura de gent gran en plena crisi de Covid-19, i que, al mateix temps, per darrere, se’ns retallin drets, com el de la jubilació parcial, tenint en compte la tasca tant feixuga que fem. Tasca insostenible a determinades edats.

Així mateix, volem fer palès que la residència Palafrugell Gent Gran és de gestió privada. Pertany a una empresa que fa negoci amb la vida de les persones en base a rebaixar la qualitat del servei i les condicions laborals de les treballadores.

El contracte de relleu que reclamem és un contracte que obliga a establir les mateixes condicions que tenim nosaltres a les noves treballadores que, un cop nosaltres jubilades, ens substituirien. Però que es mantinguin les nostres condicions laborals a futures treballadores a la Fundació no li interessa, ja que l’empresa pretén contractar nou personal amb unes condicions laborals molt pitjors. Per tant, un cop més ens reafirmem amb la necessitat de tenir una sanitat 100% pública.

La jubilació no es toca.

El patronat de la Fundació ens envia a judici. Amb el suport mutu ens defensarem.

La campanya que hem iniciat ha buscat fer canviar de parer al Patronat en la seva decisió de no respectar el dret de les treballadores a la jubilació parcial, recollit en un acord de subrogació. La nostra voluntat era evitar haver d’anar a un judici. Donada la situació, cal remarcar que ara mateix tota la representació sindical de l’empresa ja està a la COS, havent-s’hi donat de baixa de la UGT.

Totes sabem que estan denegant aquest dret a una companya que ja té 62 anys i quasi 38 anys cotitzats a la Seguretat Social. És a dir, que compleix amb escreix els requisits per accedir a una jubilació parcial del 50% amb contracte de relleu.

El dilluns 2 d’agost, la nostra companya va assistir a l’acte de Conciliació al Departament de Treball al qual no es va presentar ni l’empresa gestora (SSIBE) ni per descomptat el Patronat. Si no que hi van enviar una advocada del gabinet de Barcelona que porta els assumptes del SSIBE per dir que no volien arribar a cap acord, i que «ja ens veurem al judici».

Lamentem profundament que el Patronat no hagi canviat d’opinió i que escolti més a l’empresa gestora que a les treballadores i hagi decidit continuar saltant-se els acords presos. Farem arribar al Patronat les prop de 500 signatures solidàries que hem recollit aquests cinc diumenges en els quals hem estat donant a conèixer el cas als veïns i veïnes de Palafrugell.

Agraïm molt a qui s’ha adreçat a la nostra taula informativa per saber quina és la nostra situació. Gràcies per escoltar-nos i pel suport que ens heu donat! També agraïm a les companyes que han dedicat cada diumenge hores del seu temps per recollir signatures, i a les que heu estat presents a les concentracions a la porta del Centre. D’això es tracta, de suport mutu entre les treballadores.

Esperant la data del judici, durant aquest mes d’agost aturarem les mobilitzacions que estàvem fent. Us mantindrem informades si hi ha novetats o si tornem a mobilitzar-nos! Amunt companyes!