Total solidaritat amb el SAT pels atacs feixistes rebuts en el seu local de Jaén

El SAT de Jaén patí agressions arran d'una xarrada de Sabino Cuadra, diputat d'Amaiur al congrés espanyol, on presentava el seu llibre 'Arrojado a los leones'.

Davant la virulència demostrada, una vegada més, per la caverna espanyolista, intentant criminalitzar i impedir per tots els mitjans possibles l’exercici de la llibertat d’expressió, que van acabar amb agressions físiques contra companys i companyes i greus destrosses a la seu del SAT a Jaén, i davant el silenci de molta de la suposada “esquerra”, des de la COS (Coordinadora Obrera Sindical), sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans, manifestem públicament:

· La nostra rotunda condemna d’aquestes accions antidemocràtiques i totalitàries, vorejant el feixisme.

· Que és obligatori reforçar els lligams per la defensa de tots els nostres drets socials, laborals, nacionals, etc., fins als més elementals, com el dret a la llibertat d’expressió i de reunió.

· Que ja n’hi ha prou d’intentar criminalitzar la solidaritat i la voluntat de pau del Poble Treballador Basc, representat en aquest cas pel company i diputat Sabino Cuadra.

· Que ja n’hi ha prou de persecucions, repressió i criminalització contra les nostres germanes i germans del SAT, exemple de sindicalisme de classe i combatiu, honest i que dóna la cara per la llibertat de les persones treballadores i dels pobles.

Per tot plegat, ens reafirmem en el nostre suport incondicional al SAT, i més encara, a les companyes i companys del SAT de Jaén, que han patit l’agressió directa i intent de destrucció de la seua seu. Davant l’autoritarisme, el feixisme, la demagògia i qualsevol atac contra la classe obrera i els drets democràtics fonamentals: si ens toquen a un, ens toquen a totes.

Països Catalans, 28 d'abril de 2014

Secretaria de relacions internacionals de la Coordinadora Obrera Sindical