Tota la nostra solidaritat amb el poble filipí

La COS condemna enèrgicament la militarització del país per part dels Estats Units d'Amèrica.

Volem enviar la nostra més sentida solidaritat al poble treballador filipí en aquests moments tan difícil que afronta després del pas del tifó Haiyan. En especial enviem una salutació fraternal, solidaria i internacionalista a tota la població camperola i obrera que estan patint els efectes directes d'aquesta catàstrofe, sobretot les illes de l'est de Visallas, així com a tot el moviment revolucionari filipí que està mobilitzant tota la seua gent per donar resposta a aquest desastre natural.

Alhora volem denunciar la incompetència del govern d'Aquino qui ha demostrat no tenir la capacitat per prevenir i minimitzar els efectes del tifó ni donar una resposta ràpida. Ha tornat a ser el poble treballador filipí organitzat qui ha mobilitzat milers i milers de treballadors per ajudar a les famílies afectades.

Per últim volem condemnar el desplegament militar dels EUA a la zona. Desplegament que fins al moment és de sis vaixells de guerra, un dels quals és el portaavions USS George Washington, que compta amb uns 80 avions de combat a reacció així com helicòpters de guerra i 5.000 marines i amb l'augment de tropes a la capital del país, Manila. Els EUA torna a utilitzar les conseqüències catastròfiques d'un desastre natural per militaritzar i augmentar el control de la zona, tal com va fer a Haití i on encara tenen tropes. Aquest cop aquesta maniobra entra dins dels seus plans per controlar la zona del Pacífic i el mar de la Xina.

Enviem al poble filipí la nostra més sentida solidaritat antiimperialista.

Països Catalans, 26 de novembre de 2013
Secretaria de relacions internacionals de la Coordinadora Obrera Sindical

+info: http://www.extramurs.cat/organitzacions-filipines-exigeixen-responsabilitats-criminals-al-govern-per-la-mala-gestio-del-tifo-haiyan/