Els dies 11, 12, 25 i 26 de novembre es duran a terme aturades parcials a la planta de Sant Cugat del Vallès (VallèsOccidental) contra els acomiadaments anunciats per l’empresa.

Des de la COS (Coordinadora Obrera Sindical) volem mostrar tot el nostre suport a totes les companyes i companys de RICOH en la seua lluita.

 

 

 

Davant l’anunci fet pel comitè d'empresa de la seu de la multinacional japonesa Ricoh a Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental) de la convocatòria de quatre dies d’aturades parcials pels dies 11, 12, 25 i 26 de novembre, com a protesta contra els vint-i-tres acomiadaments efectuats arreu de l’estat espanyol, dotze dels quals afectant treballadores de la planta del Vallès.

Encara que hi ha hagut un apropament amb la direcció de la multinacional japonesa i voluntat de dialogar, no s'ha aconseguit arribar a un acord a causa de la política d'acomiadaments de l'empresa. La petició del comitè d'empresa se centra en el reconeixement dels acomiadaments ja efectuats com a improcedents i establir vies alternatives dins l'empresa abans de rescindir nous contractes, així com a mantenir les condicions dels convenis caducats mentre duren les negociacions.

L'empresa ja va executar un ERO (Expedient de Regulació d'Ocupació) l'any passat amb el qual es van acomiadar 110 treballadors, a més de congelar els sous de la plantilla. Així mateix, l'empresa va plantejar el juliol passat als sindicats un nou ERO, tot i que finalment no es va presentar i la direcció va optar el setembre per acomiadaments puntuals.

Des del comitè d'empresa es denuncia que la companyia estiga amortitzant places per a les quals fa mesos es va contractar nou personal, a pesar dels 13 milions d'euros que Ricoh ha declarat com beneficis. Des de la COS volem expressar tot el nostre suport als companys i les companyes de RICOH, en especial a les companyes de la CSC (Confederació Sindical Catalana). Les encoratgem a mantenir ferm el seu compromís de lluita en la defensa dels drets del conjunt de la plantilla.