Les 362 treballadores dels dos centres que l’empresa Eulen té a Barcelona estan cridades des del 3 de novembre a una vaga indefinida convocada pels sindicats Solidaritat Obrera i Sindicat de Treballadors de Comunicacions.
El motiu de la vaga és que aquestes 362 treballadores i treballadors poden perdre la feina a partir del 30 de novembre.
Aquell dia finalitzaran els contractes per a la prestació de serveis d’atenció telefònica que Eulen manté amb Endesa i el gegant del sector energètic ha decidit acceptar l’oferta d’una altra empresa. Si res no canvia, els treballadors perdran la seva feina, ja que el conveni dels 'contact center' no preveu la successió empresarial.
Ens trobem, doncs, davant un exemple més de precarització provocada per l’estratègia de subcontractació empleada per grans empreses a l’estat espanyol. Aquesta estratègia permet que ara Endesa, però demà qualsevol altra empresa, pugui deixar centenars de persones sense feina quan una altra empresa rebaixa algun dels serveis que tenen subcontractat.
Una pràctica que, no oblidem, és possible gràcies al conveni de telemàrqueting subscrit per les tradicionals forces sindicals. Les treballadores d’Eulen treballen per Endesa i volen que sigui Endesa qui es faci càrrec dels seus llocs de treball. La COS del Barcelonès els dóna ple suport en aquesta demanda i també tota la seva solidaritat.
Perquè la seva lluita també és la nostra i només entre totes ho farem tot.