Les treballadores de l'empresa de pastisseria industrial DulceHola SL van començar la passada matinada una vaga per forçar l'empresa a pagar-les les nòmines de més de tres mesos que els deuen.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) donem tot el nostre suport a la lluita d'aquestes companyes i animem les treballadores del Polígon Industrial Campo Anibal de Puçol (l'Horta) i la comunitat del mateix poble a mostrar la seua solidaritat.

Ací reproduïm un comunicat amb informació sobre la situació de la lluita laboral:

Comunicat de vaga de les treballadores de producció a DulceHola SL de Puçol

Les treballadores i treballadors de l'empresa DulceHola S.L., situada al municipi de Puçol (Horta), volem comunicar a tota la població la greu situació laboral en què es troba la nostra plantilla productiva des de fa anys. Una situació que, a més, pot agreujar-se definitivament en els propers dies i setmanes si les treballadores i la societat puçolenca no reaccionem.

A inicis d'aquest mes de desembre de 2017, la direcció de l'empresa va comunicar que pretén dur a terme "l'extinció de 14 contractes de treball" (quasi mitja plantilla del total). Davant aquesta amenaça als nostres llocs de treball, les treballadores encarregades de la producció hem decidit plantar-nos i iniciar una vaga indefinida a partir d'aquest dimarts, 26 de desembre de 2017.

La situació precària a què ens ha abocat la direcció de l'empresa l'arrosseguem i la patim des de fa 5 vergonyosos anys, a causa de l'endarreriment en el pagament de les nòmines de les treballadores. Tot i que els comptes econòmics de DulceHola són positius, la direcció ha decidit redirigir part dels nostres salaris a diferents inversions a curt termini. Això significa que no es tracta només de retards en el pagament sinó que, directament, són impagaments! No oblidem, a més, que l'empresa està incomplint el calendari de pagament acordat en el Tribunal d'Arbitratge Laboral.

Aquesta llarga i penosa situació, per a moltes de nosaltres s'ha traduït en baixes per depressió i malaltia; fins i tot hem hagut d'abandonar el nostre propi domicili per no poder afrontar les despeses de la vida diària. I ara, amb els acomiadaments prevists per la direcció de l'empresa, aboca les treballadores a una situació humiliant i del tot insostenible per a les nostres famílies.

Amb la vaga que iniciem el 26 de desembre, les treballadores afectades a DulceHola S.L. ens mobilitzem pels nostres drets laborals i socials. La nostra lluita és lleial i indefinida: la mantindrem fins que la direcció de l'empresa ens pague la totalitat dels salaris que ens deu i fins que desaparega tota amenaça als nostres llocs de treball.

Prou retards i impagaments salarials! No als acomiadaments! Totes a la vaga! Si ens toquen a una, ens toquen a totes! Per un treball digne i sense coaccions!