Aquest primer de maig, la manifestació a Sabadell convocada per la plataforma Vallès Anticapitalista, acabava amb l’alliberament d’un nou centre social a la ciutat, batejat amb el nom de l'Obrera.

La plataforma Recuperem l’espai comú reivindicava així la necessitat de recuperar aquells espais col·lectius que ens uneixen, ens formen i ens permeten desenvolupar lluites de manera col·lectiva.

L’Obrera és un atac directe a l’arrel del capitalisme, un capitalisme que ens ha confiscat qualsevol espai de desenvolupament humà. Un atac a les oficines d’entitats bancàries que mentre són rescatades amb diners públics es continuen engreixant amb beneficis milionaris de forma privada. La confiscació d’aquests espais en mans de la banca i el gran capital és la submissió de les institucions al poder econòmic, que es tradueix en tots els àmbits de la nostra vida.

 photo obrera01_zpsdr9szlfj.png

També la submissió d’acceptar EROs dia sí i dia també sense fer-hi res, la submissió de deixar via lliure a les empreses perquè explotin les seves treballadores, o la submissió a callar i acatar-ho tot. L’Obrera és un atac a tot això també i demostra que tan sols amb la lluita al carrer i amb la desobediència es poden crear escletxes d’esperança que trenquin amb el seu món de misèria i explotació.

 photo obrera02_zpsyh3tnt3u.png

Des de la COS (Coordinadora Obrera Sindical) del Vallès donem el màxim suport a les companyes que han alliberat aquest espai i anunciem la nostra voluntat de participar del projecte, amb assemblees i generant activitats a l’espai. Perquè en cada espai de lluita cal que les treballadores ens hi fem fortes. I que, juntes, empenyem per tombar el seu sistema i construir-hi el nostre.

COS Vallès Occidental i Oriental
facebook.com/cos.valles
twitter.com/COS_Valles
valles@sindicatcos.cat