Suport a la companya Ester Quintana

Ester Quintana és una dona de 42 anys. Els últims anys de la seva vida els ha dedicat a compaginar la seva professió en el sector de l'hostaleria amb les seves inquietuds culturals, i des dels seus espais de treball, les cafeteries de el “Centre Cívic de Sant Martín” i de el “Centre Cívic Sandaru”, ha ofert cultura popular a la ciutadania, una cultura lliure i gratuïta, perquè tothom pogués gaudir-la. Aquesta és la raó per la qual Ester és també una dona coneguda al seu barri, Sant Martí, on sempre ha format part de la xarxa cultural.

Dimecres passat, 14 de novembre, la seva vida va donar un gir inesperat, un gir brutal produït per una agressió, una agressió de la qual no coneixem a l'autor però sí la seva professió. El dimecres, poc abans de les nou de la nit, quan Ester tornava a casa amb uns amics després de participar en una manifestació legal convocada amb motiu de la vaga general, un projectil llançat per un membre dels “Mossos d'Esquadra” va impactar en la seva cara produint-li una greu lesió que li va provocar la pèrdua de visió d'un ull i el trencament de diversos ossos tant del pòmul com de la mandíbula.

No és la primera víctima d'aquests projectils, els últims anys són moltes les persones que s'han trobat en la seva mateixa situació a Catalunya. Les pilotes i altres projectils semblats no discriminen, no discriminen per edat, així com no ho fan per sexe ni per afiliació política, les pilotes de goma ens poden afectar a tots. Les pilotes són un arma perillosa, mortal com es va demostrar recentment als carrers de Bilbao, que augmenten la seva perillositat quan són disparades il·legalment apuntant a les persones.

Les amigues i amics d'Ester, convençuts de la immoralitat de la seva utilització en una societat democràtica i conscients que hi ha a l'abast dels governants altres mitjans de dissuasió, ens posicionem amb les associacions ciutadanes que demanen la seva prohibició.
Així mateix, sentint-nos menyspreats per les paraules de el “Conseller d’Interior”, qui davant la realitat constatable dels fets, va declarar que dimecres passat no s'havien utilitzat aquests projectils, ens vam sumar a la demanda social, que és ja un crit, que exigeix la seva dimissió davant la repressió desmesurada i continuada que està oferint com a resposta a qualsevol proposta social o cívica.

Una societat en la qual els seus ciutadans tinguin por a manifestar-se no pot ser mai una societat lliure.

STOP PILOTES DE GOMA.

STOP VIOLÈNCIA POLICIAL.