Solidaritat amb la lluita obrera basca; davant la repressió, solidaritat internacionalista.

Estem veient amb preocupació aquests dies com les legítimes reivindicacions del poble treballador basc i la seua lluita contra la precarietat laboral i els expedients de regulació d’ocupació (ERO) estan sent reprimides i trobant per única resposta repressió, detencions i violència policial.

El dilluns 22 van ser les quatre detencions efectuades per la Policia Nacional contra integrants de la Xarxa d’Autodefensa obrera (Bilboko Langile Autodefentsa Sarea) de Bilbao (País Basc). Detencions esdevingudes en el marc del conflicte laboral i la lluita que aquest col·lectiu duu a terme en solidaritat amb una extreballadora (també detinguda) de l’empresa Limpiezas Arana per explotació laboral i acomiadament improcedent. Dijous que ve dues persones més hauran d’acudir a prestar declaració per aquest mateix motiu.

Durant el dimarts, han sigut tres els treballadors bascos detinguts. Detencions esdevingudes després d’una salvatge càrrega de l’Ertzaintza. El marc en aquest cas un piquet obrer que intentava impedir l’entrada d’esquirols a la fàbrica Tubacex de la localitat alabesa de Laudio. Tenim present la lluita de la plantilla d’aquesta empresa contra un ERO que amenaça a 150 persones de les 800 que integren la plantilla dels centres de Laudio i Amurrio. La resposta a la vaga indefinida que va començar contra aquest ERO el passat 15 de febrer ha sigut també repressió i violència.

Davant aquests inacceptables atacs a la classe obrera basca des de la Coordinadora Obrera Sindical que volem manifestar:

• La nostra solidaritat internacionalista amb els i les treballadores detingudes i l’arxiu de tots els càrrecs que pesen contra elles.

• El nostre suport a la lluita de la classe obrera basca i especialment a la plantilla de l’empresa Tubacex.

• Secundem les crides a la mobilització obrera tant al País Basc com als Països Catalans, i arreu del món, en defensa dels nostres drets socials i laborals.

Perquè la solidaritat és la tendresa dels pobles, que visca la lluita de la classe obrera!

Per a més informació:
Secció Sindical de LAB a Tubacex: https://twitter.com/labtubacex
Bilboko Langile Autodefentsa Sarea: https://www.facebook.com/Bilboko-Langile-Autodefentsa-Sarea-117942216256838/ https://twitter.com/BilbokoS