Sobre la “vaga d’encarregats i capatassos” convocada pels sindicats del règim al Grupo Jorge

La plataforma Càrnies en lluita reclama una presència real de la representació dels treballadors i treballadores en les negociacions amb l’empresa i l’administració per la “vaga d’encarregats i capatassos” convocada per CCOO i UGT als escorxadors del Grupo Jorge.

Davant de les informacions difoses a hores d’ara de les quals es desprèn que els sindicats CCOO i UGT han decidit convocar una “vaga d’encarregats i capatassos“, amb l’única reivindicació coneguda de demanar que el Grupo Jorge no marxi de Catalunya, volem posar de manifest el següent:

· Els referits sindicats no tenen cap mena de representació a les empreses implicades i fins ara no han parlat amb l’assemblea de treballadors dels centres afectats.

· Mai fins ara aquests sindicats han donat suport a les mobilitzacions dels treballadors ni els han facilitat cap mena de suport.

· La decisió de convocar una vaga, anunciada en paral·lel a l’anunci de la voluntat de Le Porc Gourmet d’anar-se’n de Catalunya, no s’hauria d’haver pres mai a l’esquena dels treballadors cridats a fer-la, ja que aquest tipus de “vagues” no són reals ni creïbles.

· Aquesta convocatòria, feta totalment al marge dels afectats i afectades, només pot entendre’s com una estratègia simuladora per iniciar una negociació trucada, al marge dels seus interessos, i que pot donar resultats contraris als desitjos dels treballadors i als objectius de la seva lluita.

· La decisió sobre si s’ha de fer vaga o no correspon a l’assemblea de treballadors i treballadores, i per aquest motiu ha estat convocada una assemblea de totes les persones treballadores afectades, que treballen pel Grupo Jorge a Catalunya. Aquesta assemblea es farà al Casal Claret de Vic, el dissabte vinent, 9 de juny, a les cinc de la tarda.

· Anunciem ja des d’ara que qualsevol acord que es prengui d’esquena als treballadors afectats, sense la presència de la seva representació real a qualsevol taula de negociació, el considerarem fraudulent i nul a tots els efectes, i que serà combatut amb la màxima fermesa.