Almenys quaranta persones han sigut acomiadades en els darrers dies en no haver volgut firmar el canvi de Clavial a la nova falsa cooperativa. Exigim que se’ls readmeti immediatament als seus llocs de treball sense coaccionar-los a signar documents que no accepten ni comparteixen. Grupo Jorge continuen maniobrant per eludir les seves responsabilitats i ocultant les seves maniobres.
Compartim el darrer comunicat de la plataforma Càrnies en Lluita, per aclarir determinades informacions esbiaixades i no contrastades:
Davant de les informacions de premsa manifestament inexactes aparegudes últimament, en relació a la situació dels treballadors de Le Porc Gourmet (escorxador situat a Santa Eugènia de Berga – Osona), recollint versions interessades i no contrastades, volem aclarir-ne alguns aspectes que són inexactes, i no reprodueixen fidelment la realitat: no ens consta que s’hagi conclòs la investigació de les greus irregularitats comeses pel Grupo Jorge i per les empreses del grup, a l’escorxador esmentat.
Ens consta, això sí, que la Inspecció de Treball hauria requerit la suposada cooperativa Clavial SCCL per tal que es fes efectiu el resultat de la votació de l’assemblea del passat dia 2 d’abril de 2018, on els treballadors, quasi per unanimitat, van votar a favor de l’alta de cotització pel règim general de la Seguretat Social. Confirmem que en aquesta ocasió sí que s’han fet efectives les altes de règim general corresponents (altes aquestes a les quals ja estava obligada Clavial SCCL des del passat dia 1 d’abril, segons l’assemblea de 16 de desembre de 2017).
Tanmateix, el Grupo Jorge ha rescindit automàticament el contracte amb Clavial SCCL, reconeixent per escrit que aquesta decisió del grup era derivada de la decisió de Clavial SCCL, i admetent per tant directament que interfereix obertament en les decisions de la suposada cooperativa. És a dir: insisteix a gestionar la suposada cooperativa des de fora dels seus órgans de decisió.
Aquest fet demostra que el Grupo Jorge ha estat utilitzant la suposada cooperativa, com se sol fer amb d’altres: com a simple mecanisme per defraudar cada any a les arques de la Seguretat Social quantitats multimilionàries de cotitzacions, en perjudici de tota la ciutadania. A més, així ha condemnat també als treballadors i treballadores a una situació de greu precarietat laboral.
Desmentim rotundament que el Grupo Jorge hagi ofert i garantit als treballadors una protecció social equivalent a la del règim general, atès que les cobertures que oferia, per un curt espai de temps, quedaven molt per sota de les que corresponen al règim general. El que feia i fa encara, amb total desvergonyiment, és maniobrar de forma barroera per impedir que es doni acompliment a la legislació catalana de cooperatives i obstaculitzar les decisions tendents a donar-li acompliment.
Recordem també que l’actuació del Grupo Jorge ha deixat molts treballadors/es al carrer: totes les persones que s’han negat a signar, sota coacció evident, els documents que els obligava a signar l’empresa si volien continuar a la feina. En aquest moment tenim confirmat que almenys quaranta persones es troben al carrer degut, directament, als abusos manifestos del Grupo Jorge. Exigim que se’ls readmeti immediatament als seus llocs de treball sense coaccionar-los per signar documents que no accepten ni comparteixen.