La COS exigeix a l’Hospital Universitari de Son Espases de Palma que prengui les mesures necessàries per posar fi a l’assetjament laboral que es dona als seus quiròfans. I és que massa sovint, les infermeres han d’aguantar comentaris vexatoris i tons inadequats per part de facultatius i infermeres amb llarga trajectòria en aquest servei. Recentment, inclús s’ha arribat a expulsar infermeres d’un quiròfan sense motiu i de males maneres. Aquestes situacions s’accentuen si s’hi afegeixen factors com el gènere, edat o ètnia.
La direcció i coordinació d’aquest servei no té uns protocols necessaris dins el quiròfan, el que fa que sigui molt difícil denunciar totes aquestes vulneracions, de manera que la indefensió de les treballadores és evident. A més a més, moltes d’elles tenen contractes temporals que les aboquen a la incertesa de no saber fins quan estaran treballant i que dificulten molt l’organització d’una assemblea de treballadores i l’acció sindical.
Des de la COS, reiterem que cal que la direcció de l’Hospital Universitari de Son Espases prengui mesures per posar fi a l’assetjament laboral que pateixen algunes de les seves treballadores. També animem a totes les companyes que s’hagin pogut trobar en situacions similars a posar-se en contacte amb nosaltres i organitzar la resposta!
Prou assetjament laboral als quiròfans de Son Espases!
Coordinadora Obrera Sindical
Palma, 25 de gener de 2023