Persecució policial contra el sindicalisme de classe i feminista de Tarragona

CGT, CoBas, IAC i COS fem pinya davant aquesta nova onada repressiva.

8 treballadores de Tarragona apareixen en un expedient policial de Mossos d'Esquadra (6 com a denunciades i 2 com a "identificades" o "altres"), entre elles les quatre representants sindicals (CGT, CoBas, COS i IAC) que van convocar la manifestació de la tarda, acusades de desordres públics, per fets relatius a la vaga general del 3 d'octubre a la capital tarragonina.

Són totes elles persones amb una gran implicació als sindicats combatius de la ciutat, als moviments socials o a l'esquerra independentista. A l'expedient s'acusa aquestes persones de forma totalment arbitrària, per participar en fets en els quals participaven centenars d'altres persones, pel simple fet que la policia ja les coneix prèviament per la seva implicació política.

Se les acusa per fets tan quotidians en una jornada de vaga general com participar en una concentració o tallar un carrer al trànsit. Això passa en una de les jornades de vaga general que, tot i tenir més participació en el carrer, no ha registrat absolutament cap conflicte o aldarull a la ciutat, fora dels esmentats talls al trànsit. La denúncia ha estat derivada al jutjat d'instrucció número 2 de Tarragona, que instrueix totes les causes relatives al procés independentista.

La motivació de tot això és clara: restringir cada vegada més les dinàmiques d'expressió i de protesta que es toleren, amb l'objectiu d'atemorir-nos i de coaccionar-nos perquè no exercim els nostres drets legítims de llibertat d'expressió, de manifestació, de vaga, les nostres llibertats sindicals, etc. Drets que ens és imprescindible exercir, ara més que mai, contra l'espiral de retallada de drets socials, civils i polítics que estem vivint als Països Catalans, contra els atacs a la democràcia, contra l'empresonament i persecució política de tota dissidència, contra les imparables precarietat, temporalitat, atur i pobresa imposades, contra els atacs a la llengua i a l'educació, contra la corrupció, contra l'ascens del feixisme, etc.

Tanmateix, on hi ha repressió hi ha solidaritat. Fem pinya i estrenyem els nostres llaços de suport mutu i fem front un cop més a la repressió de l'estat espanyol per acomplir el nostre somni d'un país lliure de tota explotació i de tota opressió.