Per la llibertat de les persones preses del Sàhara

Des de la Plataforma Valenciana de Solidaritat amb el Poble Sahrauí s’ha publicat un comunicat en el qual es fa una crida al món associatiu i a les forces polítiques amb representació a les Corts Valencianes. En aquest sol·liciten que es posicionen públicament a favor de l’alliberament de les persones preses polítics sahrauís i se sumen a l’informe de la Lliga per a la Protecció dels Presos Polítics Sahrauís a Presons Marroquins i el Comitè Noruec de Suport al Sàhara Occidental.

Les dues organitzacions esmentades exigeixen en el seu informe l’alliberament immediat de totes les preses i presos polítics sahrauís empresonats, per motiu de la urgència sanitària que suposa la pandèmia de la COVID-19 per a les persones preses, que “veuen violats els seus drets recollits en el Pacte internacional de Drets Civils i Polítics per exercir el seu dret fonamental a la llibertat d’opinió i expressió, i haver mostrat el seu suport al dret a la lliure determinació de la vila del Sàhara Occidental”.

Al mateix temps l’organització Equipe Media ha posat en marxa una campanya des de la qual partits polítics, associacions i diferents personatges públics han donat suport a les preses i presos polítics sahrauís. Fins ara les úniques organitzacions polítiques valencianes que s’han pronunciat han estat Esquerra Unida, que ha donat suport en xarxes socials al comunicat, i Josep Nadal i Carles Mulet de Compromís, sumant-se a la campanya d’Equipe Media.

La plataforma exposa en el seu comunicat que “a dia d’avui els drets humans al Sàhara Occidental segueixen sent vulnerats, amb una nació a la qual no se li dóna oportunitat de pronunciar-se sobre el seu desig d’autodeterminació. El seu futur es torna cada vegada més difús, ja que el temps juga en contra seu i el context actual de la Covid-19 els posa en una situació encara més difícil“.