PER LA CONVIVÈNCIA I LA SOLIDARITAT: NO AL RACISME I AL FEIXISME!

Les organitzacions i col·lectius sotasignats (amb una llarga experiència en l’àmbit de la lluita social i internacionalista, l’acció solidària i el sindicalisme de classe) rebutgem i denunciem les actituds xenòfobes que alguns sectors de la dreta i l’extrema dreta estan duent a terme de manera irresponsable a la ciutat de València, on l’Ajuntament ha anunciat la propera inauguració d’un centre cívic i d’acollida a persones migrades al Barri d’Aiora. Davant l’intent d’aquests sectors de difondre un discurs d’odi i violència racista, la nostra resposta sempre serà l’acció solidària.

El Barri d’Aiora és un barri obrer situat al districte de Camins al Grau, a la façana marítima de la ciutat. Els veïns i les veïnes del Barri d’Aiora, independentment del nostre origen, les nostres idees o creences i el color de la nostra pell sempre hem viscut en un ambient de convivència i tolerància. Com a gent de classe treballadora hem patit els efectes de l’explotació d’un sistema depredador i patriarcal, l’atur, els desnonaments, les desigualtats de tot tipus i la manca de recursos per a serveis bàsics al nostre barri. Totes les iniciatives que servesquen per millorar la nostra qualitat de vida seran benvingudes. Però més important encara és que ens organitzem per fer front a la intolerància i la xenofòbia i busquem alternatives a la misèria a què ens aboca aquest sistema depredador.

L’Ajuntament de València, a través de la regidoria de Migració i Participació Veïnal ha anunciat la propera inauguració d’un centre cívic i d’un centre d’acolliment temporal per a persones migrants. Aquesta iniciativa segurament no resoldrà totes les necessitats d’acollida que presenten el barri i la nostra societat en general, però és absolutament necessari iniciar projectes d’aquestes característiques. Tot i que aquest centre serà provisional (mentre es busca un altre lloc on ubicar-lo), el discurs de l’odi i la xenofòbia no s’ha fet esperar, tractant de criminalitzar el que senzillament és supervivència. Resulta especialment lamentable que una associació en concret, suposadament representativa dels veïns i les veïnes del barri però en realitat merament testimonial, actue en connivència amb grupuscles d’extrema dreta en la difusió d’aquest discurs d’odi i violència racista.

Els mateixos que van romandre indiferents als problemes reals dels veïns i les veïnes del Barri d’Aiora mentre patíem les conseqüències de la bombolla immobiliària, els PAI, l’especulació sobre l’habitatge i alguns esdeveniments fastuosos com la Copa de l’Amèrica i el circuit de fórmula 1 (que l’únic que ens van dur va ser misèria), ara intenten generar un ambient de confusió i falsos problemes de convivència. La veritat és que som un poble d’acollida. Volem viure en paus i millorar les nostres condicions d’existència. Pensem que és necessari revitalitzar el teixit associatiu del barri i generar dinàmiques que afavoresquen la creació de treball de qualitat, tant per al jovent com per a totes aquelles persones que viuen en risc d’exclusió social. Perquè ací no sobra ningú: l’únic que sobra és el feixisme i la xenofòbia.

NO AL RACISME I A LA VIOLÈNCIA FEIXISTA!

SOLIDARITAT I ORGANITZACIÓ OBRERA I POPULAR!

Coordinadora Obrera Sindical – COS (assemblea de l’Horta i la Ribera)

Casal Obrer i Popular de València – COiP

Asociación Intercultural Candombé