Només amb democràcia pot haver-hi pau

Per la pau i el diàleg a Euskal Herria, llibertat per les companyes i companys d’Askapena.

Benvolgudes companyes i companys d’Askapena, benvolgudes companyes i companys d’Euskal Herria.

Davant la injusta detenció de set militants de l’organització internacionalista basca Askapena, i la repressió contra moltes altres treballadores i treballadors bascos, des de la Coordinadora Obrera Sindical – COS, volem manifestar:

1.   Que amb aquesta acció absolutament injustificada, l’estat espanyol i totes les seves estructures demostren una vegada més que no tenen cap interès en avançar vers la pau, de forma política, pacífica i negociada, és a dir, per vies democràtiques.

2.   Que tal i com portem anys veient, i cada vegada més, la repressió de l’estat espanyol contra els pobles treballadors de les nacions ocupades per aquest estat, no fa més que demostrar aquesta absoluta manca d’intencions democràtiques.

3.   Que les companyes i companys d’Askapena són coneguts arreu del món per haver fet sempre la seva activitat a nivell públic, sense amagar-se, i sempre centrats en la solidaritat del poble treballador basc cap a la resta de pobles treballadors del món, i que a més, és una de les organitzacions signatàries de l’Acord de Gernika, que des de la COS subscribim.

4.   Que com sempre hem fet, des de la COS denunciarem totes les formes de repressió, a casa nostra i arreu del món, i fent arribant la nostra solidaritat i suport incondicionals, ens hi oferim per, amb la nostra humil aportació, ajudar en tot allò possible per avançar cap a la pau.

Països Catalans – 2 d’octubre de 2010.

Coordinadora Obrera Sindical – COS

Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans