Ni una retallada més, ni un dret menys

Comunicat de presentació de la campanya de denúncia posada en marxa per la sectorial d’Acció Social de la COS a València.

Sota la premissa «Ni una retallada més, ni un dret menys» s’ha realitzat durant els darrers dies a la ciutat de València una campanya en defensa dels drets socials i laborals. En el seu transcurs es va procedir a precintar diferents seus d’organismes públics de la nostra ciutat.

L’objectiu d’aquestes accions és el de llançar un crit d’atenció a les institucions i denunciar les retallades socials i la precarització de les condicions de vida de la major part de la població i del conjunt de la classe treballadora.

Seus de Labora i l’INSS, Centres Municipals de Serveis Socials i Juntes Municipals han sigut l’objectiu d’aquesta campanya. Des de la sectorial d’Acció Social del sindicat COS considerem que aquestes institucions són corresponsables de l’augment de l’exclusió social i la desigualtat.

Exigim un canvi radical de rumb en el qual es prioritze el benestar de les persones i la implementació d’unes polítiques públiques que busquen l’equitat, la justícia social i el repartiment del treball i la riquesa.

Igualment, exigim que s’implementen polítiques pressupostàries urgents per poder realitzar totes les contractacions necessàries per a dotar tots els serveis socials del personal necessari (a la Seguretat Social, als serveis d’ocupació, a la Inspecció de Treball, als serveis socials municipals i autonòmics, etc.), per poder garantir una atenció digna, solidària i justa per a totes les famílies treballadores que cada dia més, es troben en situacions desesperades, sense rebre cap atenció real per part de les administracions, mentre els i les treballadores socials i públiques cada dia ens veiem més i més desbordades i impotents davant la crisi sistèmica que ja estem vivint.

Davant un model de societat que ignora les necessitats de la majoria de la societat, les treballadores i els treballadors precaritzats, les persones en situació irregular, les que viuen en el cercle de l’exclusió i totes les víctimes del capitalisme salvatge no ens quedarem parades. En defensa dels nostres drets, la mobilització i l’organització són l’únic camí.

Sindicar-se és defensar-se.