La Direcció crea el problema i després aplica la “seva” solució. No és el primer cop que utilitza aquesta lògica. Així que més ens val als treballadors i treballadores començar a estar preparades per respondre com cal.
Desgraciadament aquesta situació no ha sigut possible només per la decisió de la Direcció, sinó per la manca de voluntat de lluita real de tots els sindicats del Comitè d’empresa. Com era d’esperar els sindicalistes de Ccoo, Ugt i Sit van començar dient que no estaven disposats a seure’s a negociar cap retallada a principis de gener per acabar defensant la retallada al maig durant l’Assemblea de treballadors i treballadores de matí i tarda a la cotxera d’Horta.
El que molts treballadors i treballadores no ens esperàvem és que els sindicalistes de Cgt, Actub i Psa acabessin fent exactament el mateix, sota l’argument que “la gent no vol moure’s”. I amb això, inconscientment, van obrir la porta per a que la Direcció acabés acomiadant al company Andreu de Cabo fa un mes.
Amb aquest panorama, als treballadors i treballadores d’autobusos de TMB que no acceptem negociar, defensar i signar la retallada i la desmobilització de la plantilla no ens queda una altra opció que organitzar-nos en un nou sindicat. Aquesta és la intenció de la Coordinadora Obrera Sindical (COS).
Us animem a tots i totes a participar en l’alternativa sindical.
Blog de la COS a autobusos de TMB: http://costb.wordpress.com