COMENCEN A APROVAR-SE LES PRIMERES MOCIONS CONTRA LA CONGELACIÓ/REBAIXA DE L’SMI.

Vam acabar l’any 2011 sabent que una de les primeres mesures del nou govern de Mariano Rajoy/”Retall”, seria congelar/abaixar el Salari Mínim Interprofessional o SMI, per aquest motiu, des de la COS, a més de publicar un comunicat denunciant aquesta situació, vam decidir contactar amb les diferents CUPs, candidatures alternatives, independentistes, etc., arreu dels Països Catalans al sud de l’Albera, per mirar d’aconseguir presentar el màxim possible de mocions contra aquesta retallada contra els drets bàsics d’una enorme part de la classe treballadora del nostre país (majoritàriament dones, joves i persones migrants, que són les que reben els pitjor salaris, directament regits per aquest miserable SMI)

Per descarregar el model de moció cliqueu aquí

Després de prop d’un mes de començar els contactes, comencem a rebre les primeres respostes positives.

Així el Ple municipal de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet aprovà recentment la moció proposada per la COS, i presentada a través de les companyes i companys de la candidatura local Gent de Gramenet.

La moció per a denunciar les darreres mesures d’”austeritat” del Govern espanyol, contra drets socials i laborals bàsics, es va aprovar el passat dilluns 30 de gener amb els vots favorables de Gent de Gramenet, ICV-EUiA, PSC i la xenòfoba PxC, i va comptar amb els vots negatius de la dreta espanyola i “catalana”, PP i CiU.
En la moció s’insta el Govern espanyol a derogar les mesures econòmiques fetes públiques el passat 30 de desembre, d’entre les quals destaquem:

• L’increment en mitja hora diària de la jornada laboral dels i les treballadores de l’àmbit públic.
  • La reducció fins al 0% de la taxa de reposició de treballadors i treballadores al sector públic.
  • La congelació del salari dels funcionaris per al proper any 2012, o
  • La congelació del Salari Mínim Interprofessional per a l’any 2012 en els 641,4€ vigents durant el 2011 (més de 400€ per sota ja de les promeses del govern espanyol).

A la vegada s’ha emplaçat al Govern espanyol a efectuar polítiques socials que aportin estabilitat i benestar per al conjunt dels i les ciutadanes de Santa Coloma de Gramenet, dels Països Catalans i del conjunt de l’Estat espanyol.

En darrer terme, s’ha aprofitat per emplaçar al Govern de la Generalitat de Catalunya a donar suport als i les ciutadanes de Catalunya, rebutjant totalment les polítiques econòmiques i laborals que retallen l’Estat del Benestar.
Aquesta moció, s’ha traslladat també a debat i votació a d’altres Ajuntaments d’arreu dels Països Catalans presentada a través de la Candidatura d’Unitat Popular i d’altres candidatures populars.

A Sant Quirze del Vallès també ha estat aprovada aquesta moció gràcies a la seva presentació per part de les companyes i companys de Junts per Sant Quirze, així com amb els vots del PSC.

CONTINUAREM INFORMANT DE NOVES ADHESIONS I APROVACIONS DE LA MOCIÓ.