Les treballadores del Casal Infantil del Drac obren una secció sindical de la COS a Eulen SA

Ara fa un any que l’Ajuntament de Barcelona va adjudicar la gestió del Casal Infantil el Drac, situat al barri de la Trajana, en el districte de Sant Martí, a Eulen SA.

Malgrat que al concurs s’hi van presentar dues altres entitats que van treure millor puntuació en els aspectes tècnics (projecte pedagògic), a Eulen se li va adjudicar el concurs perquè econòmicament era el més rendible.

Per posar-nos en context, Eulen és una multinacional dedicada a serveis de neteja i seguretat, amb presència a 14 països d’arreu del món i amb més de 75.000 treballadores a les seves files i mai fins aleshores tenia experiència en el món educatiu ni del lleure.

El tarannà de fer d’una multinacional no s’ajusta gens ni mica a les necessitats del Casal Infantil el Drac, doncs, creiem en un treball educatiu de proximitat, on es coneguin de primera mà les carències, interessos…dels infants i on es confií plenament amb la feina que s’hi desenvolupa i en la professionalitat de les seves educadores.

La lògica amb la qual s’emmarquen aquest tipus d’empreses, no és cap altre que la del màxim benefici i el mínim de despeses possibles, amb unes estructures jeràrquiques i no participatives, que com sempre enriqueixen a uns pocs i tot això pot anar en detriment de la nostra feina, i sobretot, dels infants que assisteixen diàriament al Drac.

Hem decidit obrir la secció sindical perquè creiem que és a través de la unitat i de l’organització com podrem plantar cara a les reformes laborals, a les relacions desiguals i poder reivindicar les nostres demandes.

Secció Sindical de la COS a Eulen SA

www.coslleure.wordpress.com