Ara fa un any que l’Ajuntament de Barcelona va adjudicar la gestió del Casal Infantil el Drac, situat al barri de la Trajana, en el districte de Sant Martí, a Eulen SA.

Malgrat que al concurs s’hi van presentar dues altres entitats que van treure millor puntuació en els aspectes tècnics (projecte pedagògic), a Eulen se li va adjudicar el concurs perquè econòmicament era el més rendible.

Per posar-nos en context, Eulen és una multinacional dedicada a serveis de neteja i seguretat, amb presència a 14 països d’arreu del món i amb més de 75.000 treballadores a les seves files i mai fins aleshores tenia experiència en el món educatiu ni del lleure.

El tarannà de fer d’una multinacional no s’ajusta gens ni mica a les necessitats del Casal Infantil el Drac, doncs, creiem en un treball educatiu de proximitat, on es coneguin de primera mà les carències, interessos…dels infants i on es confií plenament amb la feina que s’hi desenvolupa i en la professionalitat de les seves educadores.

La lògica amb la qual s’emmarquen aquest tipus d’empreses, no és cap altre que la del màxim benefici i el mínim de despeses possibles, amb unes estructures jeràrquiques i no participatives, que com sempre enriqueixen a uns pocs i tot això pot anar en detriment de la nostra feina, i sobretot, dels infants que assisteixen diàriament al Drac.

Hem decidit obrir la secció sindical perquè creiem que és a través de la unitat i de l’organització com podrem plantar cara a les reformes laborals, a les relacions desiguals i poder reivindicar les nostres demandes.

Secció Sindical de la COS a Eulen SA

www.coslleure.wordpress.com