Les precàries i aturades ens organitzem

El dijous 21 de març s’organitza la primera reunió. Serà en el Casal Independentista Jaume Compte de Sants (Barcelona).

Les aturades i precàries ens organitzem. Cada cop som més les que no tenim opció de fer tasca sindical al nostre lloc de feina, ja sigui perquè estem a l’atur o per les més variades situacions de la precarietat: canvis constants de lloc de feina, treballs esporàdics, autònomes precàries… I no obstant no deixem de formar part de la classe treballadora i tenim el deure i la necessitat de treballar per unes millors condicions socio-econòmiques. Per això, la COS estem creant una sectorial de treballadores aturades i precàries.

Qui pot formar part d’aquesta sectorial? En aquesta sectorial hi participarem totes les treballadores que no tinguem opció de treballar sindicalment en un sector específic o fer tasca sindical en el nostre lloc de feina. Som el que en vindríem a dir un calaix de sastre. I alhora serem un experiment, doncs haurem de buscar eines, pràctiques i recursos que ens permetin empoderar-nos i trobar sortides col·lectives al pou al que ens ha abocat el capitalisme.

Sabem que en el fons totes som precàries, però insistim que en aquesta sectorial sols hi hem de participar aquelles que no puguem fer feina sindical ni a la feina ni en un sector específic. Per exemple les treballadores del lleure ja estan organitzant-se en el seu sector i per això no deurien participar en aquesta sectorial, i el mateix succeeix amb les treballadores de l’educació o de qualsevol altre sector en el qual ja hi hagi lluites plantejades o es puguin plantejar.

El proper dijous 21 de març a les 19.30 h al Casal Independentista Jaume Compte de Sants (Carrer Muntadas, 24, baixos) farem la primera reunió a nivell del Barcelonès per crear la sectorial de Treballadores Aturades i Precàries. Si ets aturada o precària i no participes de la lluita de cap sector vine perquè entre totes ho farem tot. Ajuda’ns a fer-ne difusió per les xarxes socials, per correu electrònic, boca orella…