Diversos col·lectius i assemblees de treballadores i treballadors d'Astúries s'han aplegat per lluitar de manera conjunta per preservar els seus llocs de feina
Un nombrós grup d'assemblees i col·lectius de treballadors i treballadores d'empreses asturianes en conflicte laboral (tancaments, ERO, acomiadaments, impagaments…) van realitzar, el dijous 23 de gener, una roda de premsa anunciant la creació d'un front unitari de resistència obrera contra el desmantellament industrial i econòmic d'Astúries.
La Corriente Sindical d’Izquierda (CSI) va fer públic el seu suport a aquest front obrer i la seua intenció de donar suport, en tot moment, a les seues iniciatives i mobilitzacions.
En la roda de premsa van estar presentes portaveus dels treballadors i treballadores d'empreses com Tenneco, Benito Sistemas, Cajastur, Fundición Nodular, intoxicados por mercurio en AZSA, Cocinas Asturianas, Cébrano, Matadero Central, Subcontratas Mineras, Coca-Cola, despedidos de la Fábrica de Armas o Lavandería de Cabueñes, entre unes altres.
Els treballadors i treballadores van fer pública la seua intenció d'unir totes aquestes lluites i iniciar tantes iniciatives i mobilitzacions com siguen necessàries per a impedir que la ruïna econòmica i laboral d'Astúries continue avançant i deixant a les treballadores i treballadors amb les úniques alternatives de l'atur i la misèria. Així mateix, es va fer una crida perquè qualsevol assemblea o col·lectiu de treballadors i treballadores en conflicte laboral se sumaren a aquesta iniciativa.