La Coordinadora Obrera Sindical (COS) reitera el suport total a les vaguistes de Catalunya en defensa de l’educació pública

Hem d’unir la lluita, urgentment, amb la de les universitats públiques!!!

Tal com ja vam fer el 19 de juliol, continuem denunciant aquest procés macabre de destrucció de l’educació pública i continuem donant suport a les mestres i professores interines i substitutes que han emprès processos de lluita al llarg dels Països Catalans als darrers mesos. Molt especialment, reiterem el nostre suport a les treballadores que el 12 de setembre començaran la vaga a Catalunya. A banda de les diverses accions empreses al País Valencià i les Illes, cridem la nostra militància i la de la gent combativa, començant per les mares i els pares de l’alumnat, prosseguint per les associacions, col·lectius, casals, ateneus i assemblees veïnals, i acabant per les organitzacions polítiques i la resta de sindicats combatius, us cridem a organitzar el suport a aquesta vaga, la qual ha nascut d’un procés assembleari que ha acabat aflorant com a Coordinadora Interzones, amb el suport dels companys i companyes de la Federació d’Ensenyament de la CGT. Malgrat que la COS no està implantada en aquest sector, la nostra militància hi està implicada als barris on viu o on treballa.

Cal difondre la informació i els motius de la vaga en tots els centres escolars i escampar les convocatòries de mobilitzacions. Les tres reivindicacions bàsiques en el cas de Catalunya són aquestes:

1. Que s’aturi l’acomiadament de 3.000 interines i substitutes (amb 30.000 alumnes més enguany), la precarització de la feina docent, la modificació de l’horari lectiu i de permanència, l’augment de ràtios, les pèrdues de grups i la desatenció a la diversitat.

2. Que es cobreixin les substitucions dels docents des del primer dia amb un cobrament del 100% del sou per al professorat substitut, en comptes de la cobertura parcial a partir del 10è dia.

3. Que s’estableixi un calendari de negociacions de la resta de retallades i que tota la comunitat educativa rebi un tracte digne per part de l’administració.

A Catalunya, la vaga de dos dies setmanals és indefinida discontínua durant els mesos de setembre i octubre. La seva continuïtat es decidirà assembleàriament.

Les vaguistes mobilitzades han previst, a més d’accions concretes als districtes on els claustres han donat un suport aclaparador a la vaga (a Barcelona per exemple, l’escola d’Infantil i Primària Antaviana de Nou Barris), aquestes altres activitats que la Coordinadora Interzones difon als seus cartells:

Dimecres, 12 de setembre:

9-11 h: activitats informatives sobre la vaga als barris i municipis (partint de l’escola, amb pares i mares).

12 h: concentració a la Plaça de Sant Jaume (Barcelona).

21-23 h: vetlla, sopar i preparació de la vaga de l’endemà, dijous 13.

Dijous, 13 de setembre:

18 h: concentració de tota la comunitat educativa davant del departament d’Ensenyament (Via Augusta-202, estació Muntaner dels Ferrocarrils de la Generalitat)

Amunt la gent que lluita!!!

Solidaritat amb les vaguistes!!!

Per la independència i la revolució, volem una educació pública, de qualitat i socialment emancipadora!!!