Estem fartes! El crit unitari del col·lectiu sanitari i dels serveis assistencials durant la vaga general sanitària a Catalunya

Aquest 10 de març ha tingut lloc una primera jornada de vaga general (en les 42 comarques de Catalunya la sud de l’Albera) dels i les professionals de la salut, vaga convocada per la Mesa Sindical de Sanitat de Catalunya (de la qual la COS en formem part).

Tot i els serveis mínims més que abusius declarats pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, així com el boicot directe per part de la “majoria sindical” (CCOO, SATSE, UGT i Metges de Catalunya), es pot considerar aquesta primera jornada com un primer pas en l’assoliment de les reivindicacions dels i les treballadores de la salut.

La vaga fou convocada davant la situació límit que viuen els i les professionals de la salut a Catalunya, que s’ha vist agreujada amb la pandèmia de la Covid-19, i perquè no hem vist cap apropament ni intenció de millorar la situació laboral ni professional per part del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Destacar també que un company de l’assemblea territorial de la COS a les comarques gironines fou identificat i denunciat durant el dimecres 10 de març per la policia local de Girona pel simple motiu de penjar pancartes de la vaga general sanitària, un fet més a sumar a la llarga llista d’intervencions repressives policials contra els drets de la classe treballadora que estem patint des de fa mesos als Països Catalans.

La Mesa Sindical de Sanitat de Catalunya està formada pels sindicats USOC, Infermeres de Catalunya, CGT Catalunya, CATAC-CTS-IAC, Coordinadora Obrera Sindical i PSI Lluitem, té l’objectiu de fer una anàlisi i síntesi de les demandes dels professionals de la salut i dur a terme mobilitzacions per tal de fer-les efectives, amb el propòsit i ambició d’assolir la unitat sindical més àmplia possible. Més informació la podeu trobar en el web: www.salutenvaga.cat.

La lluita no s’acaba amb aquesta jornada de vaga, ja que la Mesa Sindical de Sanitat convoca els i les professionals de la sanitat a una vaga en format d’aturades parcials que començarà el dilluns 15 de març i s’allargarà de forma indefinida cada dilluns. Les aturades estan previstes de 4 a 6 de la matinada, de 8 a 10 del matí i de 18 a 20 del vespre. Des de la COS continuarem lluitant i organitzant-nos per fer-ho possible.