Fa uns dies tingueren lloc les eleccions sindicals a la planta que l’empresa del metall Válvulas ARCO té a la localitat de Bonrepòs i Mirambell a l’Horta Nord, on els companys de la secció sindical de la COS allà s’hi presentaren per primera vegada com a tals.

Dissortadament, ens hi vam quedar a només 1 vot de treure el delegat, i poder entrar al comitè d’empresa, que torna a quedar en mans de CCOO i UGT.

Amb tot, i malgrat la mala notícia, i tota la pressió rebuda, finalment hem aconseguit el reconeixement per la nostra secció sindical, que ara començarà a organitzar als companys que simpatitzen amb nosaltres a l’empresa, i a preparar-s’hi per fer front al que puga vindre.

Pel que fa a les pressions rebudes… realment hi hagué de tot:

–     Primer, gent de CCOO va intentar impugnar la nostra candidatura;

–     Segon, gent de la UGT es va dedicar a pressionar un dels membres de la nostra llista;

–     Tercer, un dels encarregats de l’empresa, va tenir una “xerrada” amb un company, membre fins llavors de la nostra llista, que finalment se’n va eixir per por a les represàlies;

–     Quart, més pressions i “comentaris” entre diferents companys de l’empresa, per part de gent de la UGT, els dies previs a les eleccions;

–     Per últim, l’intent per part de RRHH de l’empresa de no reconèixer la nostra secció sindical… amb excuses referides al “conveni”, etc., tot absolutament fals, un parany per veure si realment podien traure-se’ns del damunt… que finalment, i gràcies a l’ajuda de les nostres companyes de l’Àrea d’Assessorament i Legal del sindicat, vam poder tombar.

Ara el que ens queda és treballar de valent per defensar tots els llocs de treball al nostre centre de treball, tocat després d’un fort ERO que vam patir fa un parell d’anys.