Emergències en lluita

Per la seguretat de la ciutadania i la dignitat de les treballadores

El passat dimecres 29 de maig, el comitè de mobilitzacions i tots els sindicats de l’àmbit d’emergències van convocar una manifestació per denunciar les darreres decisions del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya referent a les polítiques en matèria de prevenció d’incendis per aquest any. Les reclamacions es podrien resumir en aquests cinc punts:

· No al tancament de torres de guaita.

· No al tancament de parcs d’estiu.

· Formació en condicions als controls.

· Distribució lineal de les guàrdies d’estiu.

· No a les retallades de personal.

La manifestació es va iniciar davant del Departament d’Interior i va concloure davant el Parlament de Catalunya, al Parc de Ciutadella, on es van viure moments de tensió davant l’actitud violenta dels agents dels Mossos d’Esquadra cap als bombers que es manifestaven, produint-se diverses carregues i la detenció d’un company, que gràcies a les pressions per part de les concentrades i de diputats del Parlament, aconseguiren que fóra posat en llibertat, amb càrrecs, el mateix migdia.

Des la secció sindical de la COS a Emergències es condemna la violència exercida contra les manifestants i mostra la seva absoluta solidaritat amb el company detingut. Al mateix temps, la secció sindical felicita als bombers i personal operatiu que es manifestaren el passat dimecres. També recorda que la DGPEIS i el Departament d’Interior han d’obrir un diàleg sobre les guàrdies d’estiu, el tancament de torres de guaita i la formació als controls, per tal de poder oferir un servei públic d’emergències integral.

Secció sindical de la COS a Emergències de la Generalitat de Catalunya
www.emergenciescos.wordpress.com