El SAT andalús i 500 jornalers i jornaleres ocupen una finca militar per treballar-la

finca-ocupada01

Vora mig miler de persones treballadores, amb la nombrosa participació d’afiliació del Sindicat Andalús de Treballadors (SAT), han tornat a ocupar una finca buida a Andalusia.

Després que l’agost de 2012 ocuparen durant 18 dies Las Turquillas (Sevilla), el passat 1 de maig, Diada de la Classe treballadora, hi van tornar per treballar-la i alleugerir la situació de les famílies de la zona. Les treballadores i treballadors van ser desallotjats i hui, dissabte 4 de maig, es disposen a reocupar de nou el terreny propietat del Ministeri espanyol de Defensa.

Des de la COS donem tot el nostre suport a l’acció. Reivindiquem la mobilització obrera com a eina per recuperar terrenys en desús (la majoria de la finca militar estava abandonada) i fer efectiva la màxima: “la terra per a qui la treballa”. Andalusia pateix, com la resta d’Europa, els crus efectes de les retallades neoliberals, però en el seu cas amb una estructura de la propietat de la terra força injusta, en un país on l’agricultura dóna feina a una part molt important de les classes populars.

Així doncs, el Sindicat Andalús de Treballadores/ors (SAT) fa dècades que lluita per assolir una repartició justa de la terra, així com, en termes generals, una societat on l’economia estiga al servei de la classe treballadora i no de la burgesia.

Solidaritat des dels Països Catalans, avant amb l’ocupació.

València – Barcelona (Països Catalans), 4 de maig de 2013
Secretaria de relacions internacionals de la Coordinadora Obrera Sindical

Web del Sindicat Andalús de Treballadores/ors (SAT)