El Centre Holístic Castelló precaritza, explota i coerceix les treballadores del Mas de l’Andreva (Atzeneta). Solidaritzem-nos-hi!

Dues treballadores es troben des del passat mes d’octubre de 2019 treballant a la finca rústica del Mas de l’Andreva, un espai de retir espiritual situat en el terme d’Atzeneta del Maestrat. Les tasques de manteniment i masoveria que realitzen totes dues treballadores les dirigeix un dels responsables del negoci privat de salut Centre Holístic Castelló, ubicat a la mateixa capital de la Plana. El contracte per escrit de les treballadores no només no es troba donat d’alta en la Seguretat Social, sinó que la remuneració de les treballadores únicament s’ha establert de manera verbal. Aquesta situació del tot precària ha facilitat al propietari l’incompliment del contracte i de tots els acords, de manera repetida i sense donar cap mena d’explicació a les afectades.

Centre Holístic Castelló, doncs, ni regularitza la contractació de les treballadores residents al mas ni es preocupa perquè aquestes puguen disposar d’unes condicions de treball dignes. Al Mas de l’Andreva d’Atzeneta, sota una falsa aparença de pau i tranquil·litat, Centre Holístic Castelló precaritza les assalariades amb impagaments freqüents que s’acumulen des del mes de març i, alhora, les pressiona a abandonar la finca i a cessar així la seua activitat laboral.

Davant d’aquesta fràgil i greu situació, les treballadores s’han mostrat en tot moment disposades a arribar a nous acords amb el propietari que, tanmateix, ha continuat maniobrant a cor què vols. Així, han tractant de negociar, en va, unes modificacions del contracte que sempre han estat esquivades pel propietari. Més encara, Centre Holístic Castelló s’ha mostrat cada cop més bel·ligerant, amenaçant de penalitzar econòmicament les treballadores si no abandonaven la finca quan ell manés. La coerció exercida per part dels responsables d’aquest centre de rehabilitació a les dues treballadores ha arribat al punt que recentment ha tallat la llum de la finca dues vegades (cosa que també suposa la manca d’abastiment d’aigua per a les masoveres) i, a més, ha fet una rasa en el camí d’accés públic a la finca per tal de dificultar la comunicació del mas (i per tant de les treballadores) amb els municipis del voltant.

Al Mas de l’Andreva, Centre Holístic Castelló ha utilitzat l’incompliment del contracte signat i la seua manca de regularització, la precarietat econòmica, l’explotació i les amenaces proferides per constrènyer a cedir les treballadores, però no se n’ha sortit. S’estan aplicant diverses mesures d’autodefensa laboral que, entre totes, hem de fer créixer. Entre aquestes mesures, ara ens cal fer la màxima difusió de la situació per tal de donar suport a les treballadores en la lluita que han emprès, i per denunciar per tots els mitjans possibles el propietari de la finca, l’empresa i les seues greus i fosques pràctiques.

Solidaritat amb les treballadores del Mas de l’Andreva! Prou precarietat i amenaces! Juntes som més fortes! Com més curt ens lliguen, més perill tindran!