El 22 de febrer al Casal Popular La Forja del Clot: Assemblea Oberta del Lleure Educatiu i Sociocultural

A la nit se celebrarà el primer aniversari de la sectorial amb una festa al mateix casal.

Us fem arribar la valoració de la Coordinadora Obrera Sindical sobre la situació del Lleure Educatiu i Sociocultural i les darreres convocatòries d’aturades i vaga:

Ja fa 3 anys que tenim el CONVENI COL·LECTIU congelat. Fa 3 anys que la vida s’encareix i que el TREBALLADOR i la TREBALLADORA del LLEURE s’empobreix. Fa 3 anys que empreses i polítics buròcrates malmeten l’EDUCACIÓ perquè el benefici és més important que la QUALITAT. En aquests 3 anys, han continuat privatitzant al millor postor, a costa de les treballadores i de les FAMÍLIES, de NENS i NENES, de JOVES i d’ÀVIES, de VEÏNS i VEÏNES…de BARRIS sencers.

Els SERVEIS PÚBLICS i SOCIALS són un mètode de REDISTRIBUCIÓ de recursos i el seu deteriorament afecta especialment a aquells qui no poden pagar-se una sanitat, una educació, un transport o un lleure privats. Les CLASSES POPULARS som les grans perjudicades d’aquesta situació i l’atac al conveni col·lectiu del Lleure no n’és un cas aïllat.

Estan destruint les nostres vides per mantenir les seves intactes. Hem de RECUPERAR la DIGNITAT des de tots els fronts i plantar cara.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) creiem que la lluita sindical dins i fora del nostre lloc de feina és una bona eina per a protegir-nos i contraatacar. Cal, per això, adonar-nos que som majoria i que tenim la força suficient per a desequilibrar la balança a favor nostre. No és fàcil, però si encertem en l’estratègia, hi tenim molt a guanyar. Aprenem de la determinació i constància de les docents a les Illes, del servei de neteja de Madrid, de les companyes de Panrico o de TMB. “Les seves vagues, la nostra dignitat”.

Amb tot, què ens passa al Lleure? Per què no aconseguim generar una escalada d’accions que ens permeti preveure millores en el conveni i en les nostres condicions? Com s’aconsegueix pressionar la patronal i la burocràcia institucional? Com s’aconsegueix vincular al teu entorn i a la resta de la societat a la teva lluita? De què serviran les aturades i vaga del 6 de març? Com podem utilitzar aquestes convocatòries per a generar un moviment de base?

La COS – Socioeducatiu i del Lleure, durant aquests últims mesos, hem centrat la nostra activitat a reorganitzar-nos internament i consolidar una feina feta, hem procurat formar-nos, hem conegut el sector amb més profunditat, hem creat sinergies amb més companyes i hem augmentat la nostra presència a més empreses. Ara, aprofitant la convocatòria de vaga del pròxim 6 de març, volem repetir l’experiència de les Assemblees Obertes i convocar a les treballadores del lleure per a parlar-ne.

Per tant, us convidem a venir a una jornada de debat distès el pròxim 22 de febrer al Casal Popular La Forja del Clot (Carrer Escultors Claperós, 10) de Barcelona, a partir de les 19 h. Després hi haurà sopar, actuació teatral i jarana fins que el cos aguanti. En resum, el nostre posicionament sobre la vaga del 6 de març sortirà de la trobada del 22F. Sobre les aturades parcials del 6 i 13 de febrer i la concentració del 20 de febrer, no donarem cap premissa ni farem cap valoració concreta més enllà del que ja hem exposat.

Dissabte 22 de febrer: Assemblea Oberta del Lleure Educatiu i Sociocultural

Què ens passa al Lleure? Per què no aconseguim generar una escalada d’accions que ens permeti preveure millores en el conveni i en les nostres condicions? Com s’aconsegueix pressionar a la patronal i a la burocràcia institucional? Com s’aconsegueix vincular al teu entorn i a la resta de la societat a la teva lluita? De què serviran les aturades i vaga del 6 de març? Com podem utilitzar aquestes convocatòries per generar un moviment de base?

Ets treballador o treballadora (o ho has estat o potser ho seràs) del Lleure Educatiu i Sociocultural? Et convidem a venir a una jornada de debat distès el pròxim 22 de febrer al Casal Popular La Forja del Clot (Carrer Escultors Claperós, 10) de Barcelona, a partir de les 19.00 h. Després hi haurà sopar, una actuació musical i jarana fins que el cos aguanti.

La COS Socioeducatiu i del Lleure celebra el seu 1r aniversari, hi està tothom convidat.

www.coslleure.wordpress.com
facebook.com/cos.lleure