La Coordinadora Obrera Sindical, el sindicat de classe i feminista dels Països Catalans, donem suport i fem una crida a participar del mecenatge per impulsar la central de reserves promogut per l‘associació Les Kellys, una ferramenta que permetrà reservar allotjament en hotels que complisquen amb el Segell de Treball just i de qualitat.
Només hi figuraran aquells establiments que garantisquen el compliment del conveni col·lectiu del sector de l’activitat hotelera, evitant la subcontractació d’aquells treballs essencials de l’activitat, com és el de les cambreres de pis. Les condicions contemplen també la demanda de contractacions indefinides, la priorització de la contractació a col·lectius vulnerables, el compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals i la innegociable igualtat salarial entre dones i homes.
El conflicte sindical encapçalat per les diverses assemblees territorials de l’associació Les Kellys porta exposant, quasi una dècada després, la necessitat de mantenir viva la lluita de les cambreres d’hotel, protagonistes d’una cruïlla d’explotacions per raó de gènere, racial i laboral, explotació que sosté als oligarques dels grups Meliá, Iberostar o Barceló, situats en la llista de les majors fortunes de l’estat espanyol.
Aquesta futura plataforma impulsada per l’associació Les Kellys a la Catalunya al sud de l’Albera, servirà per a assenyalar l’explotació laboral al sector de l’hostaleria i el turisme i generar alternatives a aquest model extractivista, que atempta contra la vida dels treballadors i treballadores, però especialment contra les dones, les més afectades d’aquest sector, que continuen patint els efectes de la divisió sexual del treball i la segregació horitzontal.
Animem també a participar d’aquesta campanya de mecenatge a tota la militància i simpatitzants de la COS i permetre assolir l’objectiu necessari per a aquesta ferramenta d’autodefensa laboral:
http://www.goteo.org/project/las-kellys