Denunciem públicament l’atac de la policia espanyola i del Círculo Balear contra l’Assemblea de Docents de les Illes i l’Obra Cultural Balear

L'OCB lamenta 'que es dediquen recursos públics per intentar embrutar la imatge de l’entitat i castigar el professorat que ha exercit el dret democràtic a fer vaga'

El passat dimecres 18 de desembre, agents de la policia espanyola, entraren a les oficines de la seu de l’Obra Cultural Balear de Palma, per 'demanar informació sobre els moviments bancaris' del compte corrent que l’OCB va facilitar per organitzar la Caixa de Resistència de l’Assemblea de Docents de les Illes, per tal de poder encarar amb unes mínimes garanties d’èxit les setmanes de vaga amb les quals va començar aquest curs escolar a Mallorca, Menorca, Formentera i Eivissa. Vaga que ha estat un punt i a banda, en la dinàmica de lluita arreu dels Països Catalans, demostrant-se que sí es podien bastir dinàmiques realment assembleàries massives i, a més, que eixes dinàmiques i eixa lluita, podien arribar a gaudir del màxim suport imaginable del conjunt de la classe treballadora.

Aquesta gravíssima actuació policial, com a resposta a una denúncia presentada pels ultres del Círculo Balear (per, segons diuen ells, 'frau a l’Agència Tributària'), a l’OCB, només pretén:

· Desprestigiar l’OCB davant el conjunt de l’opinió pública.

· Facilitar les dades de les persones i entitats que feren aportacions a la Caixa de Resistència i sobretot, de les persones treballadores que se’n beneficiaren d’ella, arran del seu compromís, lluita i participació activa a la Vaga.

· Amb eixa informació, continuar la dinàmica repressiva del PP, ara contra els i les vaguistes. Dinàmica repressiva que anem veient amb la recent 'negació dels Països Catalans' per llei, o amb la nova 'Llei balear de símbols', per tal de poder prohibir l’ús del llaç quadribarrat, en les protestes del conjunt de la comunitat educativa, contra les polítiques catalonòfobes i antiobreres del PP, en l'àmbit de la CAIB, o amb les noves proposicions de llei del govern espanyol del PP sobre 'seguridad ciudadana' i 'seguridad privada'.

Des de la COS denunciem públicament aquesta nova actuació repressiva del totalitarisme espanyolista i antiobrer, contra dues entitats d’absoluta referència, dignes de tota la nostra admiració i respecte, i exemples a seguir per totes les persones treballadora que lluitem per les veritables llibertats personals, socials i nacionals, l’OCB i l’Assemblea de Docents.

Aquesta agressió no pot, ni deu, quedar impune. No podem consentir que referents com l’OCB i l’Assemblea de Docents, puguen veure tacats el seu nom i treball, per mentides de qualsevol mena… i el més important, hem d’estar organitzats i ben preparats per fer front a la nova dinàmica repressiva de l’estat i els seus agents (policials, feixistes, polítics corruptes i mentiders, i gonelles de tota pell), contra els fitxers politicosocials…

Només unides i organitzades, des de baix, comptant amb tots i totes, podrem avançar… i avançar per guanyar. Endavant la feina de l’OCB i de l’Assemblea de Docents. Prou repressió i mentides. Només lluitant tenim futur.

Divendres 20 de desembre de 2013 – Països Catalans

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans