Davant les detencions patides arreu dels Països Catalans aquesta setmana, i l’assalt al CSOA Can Vies de Sants: Lluita i solidaritat

Aquests passats dies, els cossos policials de l’estat (policia nacional i mossos d’esquadra), han detingut a un seguit de companys i companyes, activistes solidàries, arreu dels Països Catalans.

Primer, dilluns passat 27 de gener, fou detingut un company solidari al Cabanyal de València. Després, ahir dimecres 29 de gener, foren detingudes dues companyes de Manresa, solidàries amb la lluita contra la pujada de preus del transport públic, així com 6 companys i companyes, militants antifeixistes i de l’Esquerra Independentista, un d’ells company i militant nostre, per la seua participació a la mobilització contra el 12 d’Octubre, de l’any passat. Així mateix, i arran d’aquests fets del 12d'octubre, 200 mossos d’esquadra entraren a l’assalt al Centre Social Ocupat i Autogestionat Can Vies de Sants.

El cas dels 6 companys detinguts i l’assalt a Can Vies s’ha produït arran d’una denúncia de la plataforma d’ultra-dreta, “La España en Marcha (formada per diversos partits i col·lectius feixistes, nacional-catòlics i/o nazis directament), responsables de l’atac a l’acte de la Diada de Catalunya, fet a Madrid el setembre passat.

I tot això, el dia en el qual a València s’eixia al carrer per reivindicar i exigir la tornada de mitjans audiovisuals en català al País Valencià, i mentre s’aconseguia bloquejar tota la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona (amb brutals càrregues policials, que van produir diversos ferits i ferides de diversa consideració, com es va poder veure a Mataró)

Queda demostrada, una vegada més, la connivència total i absoluta de CiU, del PP, etc., i de tot l’aparell policial de l’estat (tant se val si ens parlen en castellà, o en català), amb la ultradreta, i la seua clara decisió d’esclavitzar-nos i de destruir-nos completament, com a persones, com a classe treballadora, i com a poble… com a Països Catalans.

Des de la COS, manifestem públicament:

· El nostre suport incondicional, i tota la nostra solidaritat amb tots i totes les companyes detingudes, humiliades o agredides per les forces policials i de la ultradreta.

· Que exigim la immediata posada en llibertat dels companys detinguts, i la retirada immediata de tots els càrrecs que se’ls imputen.

· Que exigim la retirada de qualsevol causa contra el CSOA Can Vies, i que es deixe estar els Centres Socials… Can Vies és del barri, és dels Països Catalans… i és de tota la Classe Treballadora!!

· Que exigim l’aturada de la manipulació mediàtica i les mentides del sistema, i demanem als i les companyes periodistes que informen del que està passant realment.

· Que exigim la depuració de responsabilitats en les connivències entre l’aparell judicial de l’estat, les forces policials d’ocupació i els alts càrrecs del govern.

Tot açò, només ho podrem fer lluitant… i només ho podrem fer des de la unitat d’acció des de la base, i des de la solidaritat més completa i absoluta.

Prou de repressió contra els i les que lluiten. Contra el feixisme, l’especulació i la repressió: organització, unitat d’acció, solidaritat i lluita. Llibertat sense càrrecs per tots i totes les companyes detingudes.

Avui, dijous 30 de gener, a les 20h, totes a la concentració a la Plaça de la Vila de Vilanova i la Geltrú.

Països Catalans, 30 de gener de 2014

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans