Davant la nova reforma universitària Wert: 3+2

photo maxi-vagasepcfeb15_zpsf13ce1a1.png

Defensem la universitat pública
Defensem un ensenyament superior de qualitat per tothom
Defensem els nostres llocs de treball

Suport de la COS a la convocatòria nacional de vaga del 26 de febrer de 2015 feta pel SEPC. Obreres i estudiants unides i a lluitar.

La desfeta de l’educació i del conjunt dels serveis públics elementals bàsics continua, i l’atac frontal als drets de la classe treballadora es desferma davant la por que té el govern espanyol (estatal i autonòmics) de perdre el poder institucional. La reforma universitària del ministre espanyol del ram, Wert, així ho fa palès.

I és que una vegada més, fan gala del seu radical classisme, ja que amb això del 3+2 només busquen una universitat castrada, tancada als i les estudiants de classe treballadora i sense la “llosa” de tant de personal docent, administratiu, etc., ja que, no ens enganyem, amb el 3+2 s’accelerarà la destrucció de llocs de treball (i no només de docents), i precaritzant encara més si cap al personal docent associat, per exemple… I tot açò amb la complicitat directa o indirecta dels fidels escuders de la patronal al PsoE, UPyD, CiU, PNB, CCOO o UGT.

Des de la lluita contra la implantació del Pla Bolonya (EEES), quan l’educació superior va passar de ser un servei fonamental pel desenvolupament de la nostra societat (i amb uns nivells inigualables en l'àmbit europeu en matèria d’igualtat d’oportunitats, independentment de la classe social, per exemple), a ser un producte més amb el qual poder mercadejar, i acceptant la subordinació definitiva de la universitat als interessos de la gran patronal.

I malgrat el reconegut desastre que ha significat la implementació de l’Espai Europeu d’Educació Superior – EEES, els governs de torn (tant del PP com del PSOE), continuen amb la fugida endavant aprovant i posant en marxa l’Estratègia Universitat 2015 (EU2015), aprofundint en el procés de destrucció i privatització de la universitat pública, de la seua elitització, de l’expulsió accelerada dels i les estudiants de classe treballadora, de la major precarització del personal (docents associats, subcontractacions a empreses externes de serveis bàsics com els de neteja o cafeteries…)

Què ens volen deixar? En definitiva, què és açò del 3+2?

Doncs el pas dels estudis universitaris a un format de tres anys de grau i dos de màster, per tl d’aconseguir una major “eficiència”, “empleabilitat”, etc. Mentre, en realitat, ens trobarem amb:

· La destrucció de la utilitat real dels graus en si, depauperant-los.

· La reducció de l’oferta pública de màsters, abocant-los a les universitats privades i empreses.

· L’encariment creixent dels crèdits i la reducció de les possibilitats reals d’accés a beques de qualsevol tipus pel jovent treballador, expulsant-lo de les aules.

· La fusió de carreres i facultats, amb la qual cosa, forçosament acabaran per destruir milers de llocs de treball i precaritzant molt més les nostres condicions de treball.

· L’entrada, forçosa, de capitals privats a les universitats… amb la pèrdua total de l’autonomia universitària, la destrucció d’estudis, o la destrucció progressiva de les poques eines de participació que encara puguen quedar a les universitats públiques.

Per tot això, i molt més, des de la COS volem mostrar públicament el nostre suport a les companyes i companys del SEPC i a la vaga d’estudiants que han convocat pel pròxim 26 de febrer arreu dels Països Catalans. Encoratgem doncs als treballadors i les treballadores a sumar-se a la vaga, allà on sigui possible, tal com ja hem fet a la Universitat de Barcelona. Obreres i estudiants unides i a lluitar.

Països Catalans, febrer de 2015

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans

photo Vaga26F_zpsfdebd7d7.jpg