Davant l’assassinat del company colombià, sindicalista i alcalde, Benicio Flor

photo maaxi-suarez-colom_zpsmcpiim3z.png

Recentment ens ha arribat la terrible notícia de l’assassinat per paramilitars, el passat 11 d’octubre, del company Benicio Flor, alcalde del municipi de Suàrez, a la regió del Cauca a Colòmbia.

Company, humil i treballador, sindicalista de base, lluitador pels drets socials dels pobles originaris i de la població negra del Cauca, alcalde democràtic al seu poble de Suàrez, i membre de la Marxa Patriòtica.

Fa dos anys va estar a la nostra seu a València, i seu nacional, al Casal Obrer i Popular – Francesc Santacatalina, fent-nos una xerrada en la qual ens va explicar quina era la situació al Cauca i a Colòmbia, quina feina de construcció i reconstrucció social, democràtica, solidària i de base, desenvolupaven a les seues comunitats, i que havien de fer els lluitadors i els moviments socials per desfer-se de la dictadura dels paramilitars, i assolir l’autèntica pau que necessiten totes les persones treballadores de Colòmbia, una pau basada en la justícia social i la democràcia real.

Juntament amb Benicio, fou tirotejada la seua família, i un altre company de la Marxa Patriòtica fou greument ferit. Amb tot, dissortadament, des de l’inici de 2014, a Colòmbia ja han estat assassinats més de 100 companys i companyes, lluitadores dels moviments socials, sindicats i organitzacions polítiques d’esquerres, sense que hi haja cap resposta real per part de l’estat, còmplice del paramilitarisme.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical – COS, sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans, condemnem públicament la violència paramilitar i la falsa pau dels cementeris que s’hi vol imposar, tal com ja va passar a l’estat espanyol a la mal anomenada “Transició”. Igualment, i molt especialment, volem manifestar públicament tot el nostre suport, solidaritat i estima a la família de Benicio i a tots els seus companys i companyes. Amb la seua visita, Benicio va deixar una part del Cauca obrer, camperol i lluitador a València, i esperem poder-la fer arribar arreu, i col·laborar així en l’assoliment de la pau real.

Benicio, que la terra et siga lleu company. Ni oblit, ni perdó!