Cròniques de la Vaga General als PPCC – 29m

mani 29m vlc

Trobareu el seguiment de la Jornada al bloc http://www.vagageneral29m.cat/

LES TERRES DE L’EBRE ES MOBILITZEN CONTRA LES REFORMES NEOLIBERALS.

El principal acte del 29 a Tortosa fou la concentració convocada pels sindicats grocs CCOO i UGT. A la mateixa hora i lloc la Plataforma per la Salut de les Terres de l’Ebre, Acamapada Tortosa-15-m, Assemblea Amposta, Maulets, SEPC, Panxampla , COS (Coordinadora Obrera Sindical, CATAC i USTEC-STESi van convocar una manifestació ja que els sindicats grocs CCOO i UGT no anavem més enllà de la concentració i es negaven a fer cap activitat per la vesprada. . Unes 2.000 persones van recòrrer els principals carrers de la ciutat i arribaaren davant de la delegació del govern de la Generalitat. Durant el recorregut es va fer una sentada al pont de l’Estat per denunciar la política del govern estatal i català contra els nostres drets socials. Per la tarda es va convocar una casserolada a la plaça Alfonso, on malgrat el poc temps de difussió que es pogué ferc assitistiren 200 persones.

Manifestació 29m a Vic

piquets sagunt iv

Piquets Sagunt 29m

LES TERRES DE L’EBRE ES MOBILITZEN CONTRA LES REFORMES NEOLIBERALS.

Cal destacar també la presència de piquets informatius durant tota la jornada als polígons, centres educatius, grans superfícies i comerços del centre. Per altra banda diversos col·lectius i persones han denunciar la desproporcionada presència policial durant la nit anterior i tot el dia. En plena època de retallades entre 6 i 8 cotxes camuflats dels mossos van circular per la ciutat tota la nit, nombroses patrulles… i fins i tot mossos que van ser cridats a casa per incorporar-se al servei ja avançada la matinada. Durant la matinada qualsevol persona que caminés sola o acompanyada per la ciutat fou identificada, i fins i tot intimidada tot i no tenir cap indici. A Amposta un militant de la COS fou “convidat” a anar a comissaria per estar informant sobre la vaga Al voler posar una deniuncia a la mteixa comissaria no el deixaren i un dels policies locals no s’indentificà. Al dia següent dos policilies de paisà tornaren a identificar aquest militant mentre encartellava. Dels dos policiels lolcals de paisà només un d’ells s’indentificà correctament. La ciutadania de les Terres de l’Ebre es pregunta el cost de l’operatiu de la vaga en dietes, hores extraordinàries dels agents… i si era necessari aquest desplegament.

mani 29m vlc iii

Manifestació 29m a Vic