Presentació de la Coordinadora Obrera Sindical de la Safor-Valldigna

Malgrat portar alguns de nosaltres ja molts anys com a militants de la COS, el cert és que a la territorial de la COS a la Safor i la Valldigna no s´havia fet present més enllà d´un grapat de xerrades i algun periode d´atenció jurídica gratuïta als treballadors, militants o no del nostre sindicat.
Per a nosaltres el primer són les persones, els treballadors de tota mena i amb aquesta finalitat i moguts per aquesta voluntat eixe grup de gent que restavem a l´ombra hem decidit sortir a la llum i fer-ho de manera pública mitjançant aquest blog i, a través d´aquest, llençar la nostra veu i les nostres denúncies i reivindicacions al conjunt de la classe treballadora de la nostra comarca i per extensió, dels Països Catalans.

L´actual moment de crisi econòmica ens obliga a posar llum allà on altres volen obscuritat. Volem posar nom als problemes, buscar les causes i els seus responsables. No tenim solucions màgiques, però si no encertem a l´hora d´identificar els responsables d´aquesta situació dificilment podrem posar-hi remei. Sembla que s´ha instaurat a l´imaginari col•lectiu que la crisi és quelcom intangible, màgic, que passa no sabem ben bé com i que davant d´aquest fet no ens queda altra que ressignar-se i esperar que passe el mal temps. Però això no és cert. La crisi que patim té uns causants i és fruït d´una mala gestió tant per part dels bancs, com dels empresaris. Sense deixar de banda la poca dil•ligència en el control de la situació econòmica per part de l´administració i la imprescindible complicitat del sindicalisme groc, l´enemic més perillos, avui en dia, de la classe treballadora, ja que lluny de defensar els interessos dels treballadors actua a les ordres i dictats de la patronal.

Per tot açò: farts dels enganys a que ens volen sotmetre; farts de la innactivitat de l´administració estatal, autonòmica, local i comarcal; farts de la narcotització de la classe treballadora per part dels “grans” “sindicats”, volem dir-hi la nostra.

Des de la humiltat de la nostra organització, però amb la llibertat i seguretat que aquesta ens proporciona, volem demostrar que un altra realitat és possible. I serem els i les treballadores les que podrem fer-la possible. Perquè som nosaltres els qui movem amb el nostre esforç i sacrifici les seues empreses i omplim amb el nostre treball les seues butxaques.
Prenguem consciència doncs de la importància del nostre treball i a partir d´aquesta consciència exigim allò que és nostre:

• Per l´autoorganització dels treballadors i contra el “sindicalisme” professionalitzat.
  • Per les 35hores de jornada laboral.
  • Per un salari mínim interprofessional dígne.
  • Per la defensa dels llocs de treball.

Treballadores i treballadors de la Safor i la Valldigna, aquesta és la vostra casa, la de totes i tots. I entre tots, amb l´autèntica força dels treballadors, la UNITAT, i la SOLIDARITAT, podrem començar a canviar les coses.

La Safor, febrer de 2009
Territorial de la COS Safor-Valldigna