Victoria de la COS en materia de seguretat laboral a La Safor

Davant una situació terrible d’incompliment de la legislació en matèria laboral i de seguretat i salut laborals, companys de la COS de la Safor (juntament a un dels nostres advocats) es presentaren a la fàbrica exigint veure les instal·lacions.
Una vegada acabada la visita i comprovada la terrible situació, i veient l’empresa el que se’ls queia damunt, van accedir sense paliatius a canviar de lloc de treball, no només a una companya del sindicat (embarassad i treballant amb decapants químics), sino també a totes les treballadores que es trobaren en la mateixa situació (unes quantes).

Al mateix temps, i davant la situació de desànim patit per la companya (produïda per les constants agressions verbals patides des de l’empresa) s’hi va portar una campanya de suport i recolzament, des de totes les afiliades i simpatitzants del sindicat, amb molts bons resultats.

Des de la COS de la Safor, continuem, però, endavant el procés de denúncies a l’empresa per incompliment repetit de la legislació en seguretat i salut laboral, i per l’abocament ilegal de productes químics altament contaminants.
Tot açò, sense que CCOO i els seus delegats a l’empresa, mai digueren res.

Davant una situació terrible d’incompliment de la legislació en matèria laboral i de seguretat i salut laborals, companys de la COS de la Safor (juntament a un dels nostres advocats) es presentaren a aquesta fàbrica (una de les més importants del sector del metall de la comarca) exigint veure les instal·lacions. Una vegada acabada la visita i comprovada la terrible situació, i veient l’empresa el que se’ls queia damunt, van accedir sense paliatius a canviar de lloc de treball (o donar la baixa per risc al fetus, en funció del desig de l’afectada), no només a una companya del sindicat (embarassada i treballant amb decapants químics), sino també a totes les treballadores que es trobaren en la mateixa situació (unes quantes).

Al mateix temps que des del sindicat, feiem les gestions oportunes, i iniciàvem la preparació d’un document tècnic sobre les condicions d’insalubritat i inseguritat dels llocs de treball d’aquesta empresa (juntament a tots els incompliments detectats o presentats per les companyes), es va prendre la iniciativa d’encetar una campanya via e-mail per donar recolzament i suport moral a la companya que havia inciat el procés, i que patia una situació de desànim i depressió produïda per les constants agressions verbals patides… així doncs, des de totes les afiliades i simpatitzants del sindicat, s’estigueren enviant correus, que foren de gran ajuda i que han tingut molts bons resultats.

Tot açò, sense que CCOO i els seus delegats a l’empresa, mai digueren res.

EXTRACTE DE LA CARTA D’AGRAÏMENT DEL RESPONSABLE DE LA COS-SAFOR DAVANT L’ÈXIT DE LA CAMPANYA ENGEGADA:

Salut a tots/es:

Abans de tot donar-vos les gracies per tot el suport que li heu donat a la companya.
Tinc bones noticies. Acabem de vindre de parlar amb l´encarregat i hem aconseguit que li reconeguen la baixa per risc laboral.
Conclusio que hem guanyat la batalla i m´alegre perque l´encarregat m´ha dit que a partir d’aquesta companya totes les dones de la fàbrica tindran el mateix model de baixa. Per tant, és un tant que tenim que apuntar-nos. Bé per totes i tots!!!!.
Pel tema de l´inspecció hem pensat que ara mateix no seria un bon moment per fer-la… en mig any ho tornarem a engegar… També quan fem l´escrit i denúncia posarem que els representants dels treballadors, de CCOO, no “sabien res”, ni van fer res per totes les irregularitats que pateixen els companys i companyes de totes les empreses que pertanyen a aquest empresari.
Això també serviria per a denunciar als grocs que, com va dir un d’aquests pardalets: “jo si tinc que moure és només per mi…”, això li ho va dir a la seua propia cunyada quan aquesta també es va quedar embarassada.

En aquesta empresa hem aconseguit un xicotet reconeixement per a eixe grapat de dones que tenen dret a disfrutar d´una maternitat digna i reconeguda.

BO COMPANYS/ES…. LA SOLIDARITAT I LA LLUITA CONTINUEN!!!! ENDAVANT!!!!