Contra el pactisme i les humiliacions del capital, preparem un 2015 de lluites i de victòries

photo maxi-acord_zps7aeff30c.png

Nou acord del govern espanyol, les patronals i les cúpules de CCOO i UGT per continuar humiliant-nos

L’acord entre tota aquesta colla de corruptes deixa a prop d’un milió de persones treballadores aturades d’arreu dels Països Catalans, sense gaire o cap cobertura, protecció o subsidi.

El primer pagament d’aquest nou favor dels Toxo i Méndez a la patronal, al PP i a la Troika, ha arribat de mans del conseller d’economia de la Generalitat valenciana, en aprovar (via llei d’urgència abans de la fi de 2014) una ajuda extra “bloquejada” des del 2012, per tal de poder-la aplicar abans no arriben les eleccions autonòmiques del maig. Ajuda de prop de 3 milions d’euros per UGT i CCOO (mentre que diuen que no hi ha diners per pagar els deutes de les empreses del tercer sector, per exemple), i més de 3 milions per CIERVAL.

El passat 15 de desembre de 2014 les principals organitzacions patronals espanyoles, CEOE i CEPYME, i els dirigents de les organitzacions / “agents” socials UGT i CCOO, van signar amb el govern espanyol un acord per tal de fer possible un nou engany al conjunt de la classe treballadora, abocant més diners públics en les butxaques de la patronal, mentre ens ho venen com una ajuda caiguda del cel pels milions de persones treballadores a l’atur arreu de l’estat espanyol, i per als prop de milió i mig dels Països Catalans. “Ajuda” que, en principi, no arribarà a més del 10% del conjunt de les persones treballadores aturades, quan els i les aturades que ja no perceben cap tipus de subsidi superen el 50% del total.

I ho fan, des de CCOO i UGT, després de més de 2 anys sense moure un dit, més enllà de pidolar-li a l’estat i les administracions alguna subvenció per salvar les seues cadires, mentre no fèiem més que patir els terribles efectes de la contrareforma laboral de febrer de 2012, i de tota la sèrie de retallades que hem anat patint…

Més de 2 anys en què, gràcies a eixa contrareforma laboral, s’han destruït més de 300.000 llocs de treball arreu dels Països Catalans (milers dels quals a l’educació o la sanitat públiques); s’ha invalidat la negociació col·lectiva, s’han abaixat els salaris, s’han empitjorat les condicions de salut i seguretat a la feina, s’ha precaritzat el treball encara més… arribant a un empobriment cada vegada més generalitzat al conjunt de la classe treballadora, i quan ja més del 30% de les persones treballadores que aconsegueixen feina a “l’ona de recuperació” anunciada a bombo i platerets pels senyors Rajoy, Rosell, Guindos, Borbó, Fabra…, tenim salaris inferiors al salari mínim interprofessional (que el “generós” govern espanyol, gràcies a aquest marc de recuperació econòmica ha tingut a bé augmentar fins als 648€ mensuals)

Aquesta ajuda “extraordinària”, es presenta com una mena de subsidi especial per a algunes persones treballadores aturades de “llarga durada”, en la forma d’uns “extraordinaris” 426 € durant sis mesos!! I tot això sota quines condicions?:

· Trobar-se inscrit almenys durant un any ininterromput als serveis públics d’ocupació.

· Tenir càrregues familiars.

· Tenir uns ingressos inferiors al 75% del SMI (483 €/mes) per cada membre de la unitat familiar

· Sotmetre's a un “compromís d'activitat”, acceptant qualsevol feina, i sota qualsevol condició.

· I el més important de tot, l'empresari només haurà de pagar la diferència entre els 426 € del subsidi i el salari pel qual s’haja signat el contracte.

És a dir… ja no només l’estat paga els deutes de la patronal amb els i les persones treballadores mitjançant el FOGASA, sinó que ara l’estat també pagarà les nostres nòmines!! El negoci redó.

Açò ja passa de la traïció… Açò no fa més que confirmar que CCOO i UGT són part del problema. Que són eines bàsiques pel sosteniment del sistema capitalista i imperialista al conjunt de l’estat espanyol.

I ho fan quan més del 25% de xiquets i xiquetes, més del 70% de dones soles majors de 65 anys, o més del 20% de les llars d’arreu dels Països Catalans es troben per sota del llindar de la pobresa. Quan tenim xifres d’atur real en algunes de les nostres comarques superiors al 30%, i més d’un 30% dels i les que tenen feina ho fan temporalment.

És més. Ho fan en entrar el 2015, de cara a les eleccions municipals i autonòmiques (al País Valencià, les Illes i Aragó), i estatals… quan la por a perdre el control de la situació per part del gran capital, no només va agafant formes “d’alternatives” electorals, sinó que prova de vestir-se de falsa caritat, mentre continuen omplint-li les butxaques als de sempre.

Així, veiem com Maximo Buch, conseller d’economia de la Generalitat Valenciana, el passat 23 de desembre anunciava l’acord amb els representants de CIERVAL i les cúpules de CCOO i UGT, per tal de “descongelar” unes “ajudes” per la patronal (més de 3 milions d’euros) i els “sindicats” CCOO i UGT (prop de 3 milions entre els dos), per tal de garantir uns mesos més de “pau social”, i blindar un acord de pacte i negociació mitjançant el qual només CCOO i UGT seran reconeguts com a “interlocutors” de l’administració.

Des de la COS considerem que, contra tota aquesta sèrie de pactes, cal exigir radicalment:

· La retirada definitiva de la contrareforma laboral, i la de la resta de contrareformes (com la “llei de mútues”, que no fan res més que empitjorar les nostres condicions de vida)

· La reducció de la jornada laboral, sense reducció salarial, per tal de crear més llocs de treball.

· El no pagament del deute.

· Una prestació per desocupació per a totes les persones aturades ininterrompuda fins a trobar feina.

· Una prestació universal, per totes les persones sense recursos o que es troben fora del món productiu (treball domèstic, persones dependents sense possibilitat de treballar, estudiants, etc.)

· Un marc nacional de relacions sociolaborals que realment responga a la nostra realitat i necessitats.

Davant de tanta desvergonya, aquest 2015, des de la COS cridem a treballar i lluitar:

· Contra la llei mordassa.

· Contra el TTIP – Tractat de lliure comerç UE – USA.

· Contra el pagament del deute.

· Contra els intents de la patronal i del govern espanyol d’il·legalitzar el sindicalisme de classe i combatiu dels diferents territoris i nacions explotades per l’estat espanyol.

· Per la retirada de la contrareforma laboral.

· Per convocatòries de 1r de Maig realment unitàries i alternatives al pactisme, des de posicionaments netament classistes, combatius i anticapitalistes arreu dels Països Catalans.

· Per fer ben visible la lluita de les dones treballadores, triplement explotades per la seua condició de dones, de treballadores i de membres d’un país ocupat i explotat.

· Per fer ben visible la lluita de les persones treballadores migrants. Per l’assoliment de tots els drets civils i pel tancament dels CIE.

· Per fer ben visible la lluita per la sanitat, l’educació i tots els serveis públics, i pels drets de les persones depenents.

· Per fer ben visible qualsevol forma d’explotació i d’opressió.

· Per la defensa de la nostra llengua, la nostra cultura i la nostra terra.

· Per avançar cap a una Vaga General que realment ens permeta avançar des de la unitat d’acció per tal d’aconseguir tots aquests objectius.

El Poble Treballador ja és Digne, i només lluitant tindrem futur. Volem viure i treballar a la nostra terra. Volem un país lliure de tota explotació i opressió. Ho volem tot, i ho volem ja.

Països Catalans, 4 de gener de 2015

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans