Comunicat en solidaritat amb els presos polítics sahrauís de Salé

huelga hambre barcelona

En la presó marroquina de Salé hi ha 23 presos sahrauís en espera de judici per haver participat en el campament de Gdeim Izik, pròxim a la ciutat ocupada d’Al-Aaiun. Aquest campament, que fou la manifestació pacífica més important de la història de la causa sahrauí, el varen desmantellar violentament les forces repressives marroquines el 8 de novembre de 2010 davant la passivitat de l’ONU i la comunitat internacional, que poc després es mostrarien deleroses de dirigir les següents manifestacions del que han anomenat la primavera àrab.

Des del 31 d’octubre, els presos polítics de Salé mantenen una vaga de fam per protestar per les vexadores condicions de llur captiveri i reclamar la celebració d’un judici amb garanties de legalitat o llur alliberament. Amb motiu de complir-se un mes de vaga de fam, diverses organitzacions de suport al poble sahrauí han convocat una vaga de fam de 48 hores per tal de trencar el bloqueig informatiu. Aquesta campanya ha tingut un ampli seguiment, sobretot als campaments de refugiats del Sàhara o a les Canàries, però també a casa nostra.

En els Països Catalans s’han acomplit tres accions en el marc d’aquesta campanya. A Barcelona, el 30 de novembre va tenir lloc a la plaça de Sant Jaume una concentració en suport als presos de Salé, però ha estat a Palma i a València on la vaga s’ha portat a efecte des de les 10 h del 29 de novembre fins a les 10 h del 1r de desembre. Dos grups
d’activistes han fet el dejuni; l’un, a la plaça d’Espanya de Palma; l’altre, al carrer de Colom de València, davant la Delegació del Govern d’Espanya.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS), sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans, condemna el tracte inhumà a què el govern marroquí sotmet els presos polítics i l’actitud còmplice dels governs del Regne d’Espanya i de la República Francesa; denuncia el bloqueig informatiu sobre la lluita sahrauí que practiquen el mitjans d’incomunicació; blasma la passivitat de l’ONU amb relació al cas del Sàhara Occidental, que contrasta amb l’aguerrida vehemència que ha mostrat recentment en altres conflictes d’altres països àrabs.
La COS, així mateix, exigeix a les autoritats marroquines que posin en llibertat els presos de Gdeim Izik i que, fins al moment de l’alliberament, siguin tractats d’acord amb el que disposen les convencions internacionals sobre la protecció dels drets dels presoners. De més a més, manifesta als presos sahrauís, a les famílies d’aquests i a tot el poble sahrauí la seva solidaritat i el seu missatge d’ànim.

huelga hambre palma de mallorca

huelga hambre valencia

dejuni solidari a valncia

dejuni solidari a valncia2

Visca la República Àrab Sahrauí Democràtica lliure!

Comunicat en .pdf

Àrea de Relacions Internacionals
Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans