Comunicat nacional de la COS davant els fets repressius de la Vaga General del 29M

Davant la terrible campanya repressiva patida per tot un seguit d’activistes arreu dels Països Catalans arran de les mobilitzacions i accions de la passada Vaga General del 29M, des de la Coordinadora Obrera Sindical – COS, volem manifestar públicament:

1. La nostra condemna unànime a la brutal actuació policial. Actuació visualitzada amb càrregues indiscrimades i pilotes de goma (que han causat diversos companys ferits de gran gravetat); dotzenes de detencions; tres companys empresonats de forma “preventiva”… per no parlar del robatori de material de propaganda i informació per part de la policia; les identificacions continuades; l’impediment de la normal actuació dels piquets informatius, etc.
  2. Tot el nostre suport, solidaritat i estima vers les companyes i companys que han estat agredides per la policia, detingudes, ferides, identificades, etc. Companys i companyes no només de la COS, sinó de tota l’Esquerra Independentista (companys i companyes de la CAJEI, CUP, Endavant, Maulets, MDT o SEPC), i també, de la CNT, i-CSC, CGT, AEP, etc. Companys i companyes que han patit detencions, pallisses, o retencions irregulars i identificacions a Sabadell, Badalona, Barcelona, Tarragona, Amposta, Palma, Castelló de la Plana, Sagunt, Gandia o a València.

Ens preocupen molt especialment els 4 companys empresonats en “presó preventiva”, els que han estat detinguts després del dia de la Vaga, i els que han estat greument ferits per les actuacions policials (pilotades, puntades de peu, pallisses als furgons policials, braços i cames trencades, etc.)
Els propers mesos la lluita s’intensificarà, també la repressió; per tant, necessitem reforçar la unitat d’acció i la solidaritat com eines imprescindibles per assolir un bon grau d’èxit en les futures mobilitzacions. Per fer front a tots els reptes que tenim al davant, els moviments sociopolítics hem de millorar i potenciar les xarxes solidàries i de suport mutu.

Davant la persecució, la repressió i la criminalització; solidaritat i unitat!
Construïm la Unitat popular contra la Dictadura de la banca i la patronal!

descarregar en .PDF

València – Barcelona – Amposta, Països Catalans (31 de març de 2012)
Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans