Comunicat de la COS en la relació a la mort del jove Marouane Abouobaida al CIE de València

El passat 15 de juliol el jove Marouane Abouobaida va morir en una cel·la d’aïllament en el CIE de València. Es tracta d’un nou cas de racisme institucional i és conseqüència directa d’una legislació migratòria que criminalitza, persegueix i castiga a les persones que arriben al nostre territori pel simple fet de ser pobres i migrants.

El jove, originari del Marroc, feia treballs de soldador i altres relacionats amb arranjaments i reparacions. Abouobaida va decidir provar sort en l’estat espanyol per a ajudar econòmicament la seua mare que és vídua i viu en una situació econòmica precària. El jove va intentar creuar a la península en pastera, però l’embarcació va ser interceptada en la mar i el van traslladar directament al CIE de Sapadors.

El mateix dia de la seua mort Abouobaida va redactar una diligència d’informació dirigida al director del centre, en la qual va denunciar diverses agressions i una situació física molt precària amb forts maldecaps i dificultats per a veure per un dels ulls, tot això acompanyat d’un informe d’urgències.

Ens unim també a la denúncia de CIEs NO València que assenyala que la policia nacional espanyola prohibia l’entrada a les ONGs al mateix CIE, botant-se l’autorització del magistrat d’instrucció del jutjat número 3 en un acte de l’any 2011. Sent encara més cridaneres aquestes circumstàncies en la mort del jove.

Però aquest no es tracta d’un cas aïllat, almenys 8 persones més han mort en CIEs de l’estat espanyol des de 2008. Aquestes presons, en les quals l’única pena que es paga és ser pobre i migrant, suposen una agressió directa i una conseqüència del racisme institucional i la desproporcionalitat, igual que representació directa de la injusta llei d’estrangeria.

La llei d’estrangeria, representada en elements com els CIEs, és un atac directe a la classe treballadora. L’estat espanyol evita amb violència que les persones migrants puguen desenvolupar la seua vida en el nostre territori pel simple fet de no tindre la nacionalitat espanyola o una documentació en la majoria d’ocasions quasi inaccessible, el qual contribuïx al treball submergit beneficiant a explotadors.

Per tot això ens unim a la crida de les convocatòries que CIEs NO realitza l’últim dimarts de cada mes, el pròxim l’el 30 de juliol a les 19h en l’av. doctor Waksman 52-54, València, per a exigir el tancament d’aquests centres.

Nativa o estrangera, som la mateixa classe obrera!

València, 24 de juliol de 2019

Coordinadora Obrera Sindical – COS

sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans