Comunicat sobre l’evolució i situació actual de la vaga dels Bombers/res Forestals del País Valencià

Des del grup d’afinitat de Bombers Forestals i el sindicat COS (Coordinadora Obrera Sindical) volem transmetre a la ciutadania les nostres reflexions envers la vaga indefinida del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat Valenciana que ja dura 65 dies i que va ser engegada el passat 14 de Setembre:

En primer lloc donar les gràcies a totes les treballadores per l’ampli seguiment que va tindre lloc durant el primer mes de vaga. Tant a les unitats de reforç com a les de tot el any.

En segon lloc transmetre el nostre malestar pels acords/negociacions dutes a terme sense fer cap consulta als treballadors, ja que són aquests els que han fet i patit la llarga vaga.

Per altra banda, la decisió unilateral de paralitzar la vaga durant l’episodi de gota freda dels dies 17, 18 i 19 d’octubre, sigué un punt d’inflexió a la vaga, a més d’una errada estratègica. Els sindicats amb representació preneren la seua postura, perpetuant-se unes diferències que s’han arrossegat fins a dia d’avui, i que al nostre parèixer no han fet més que mantindre una divisió dins del col.lectiu que s’ha materialitzat en una desmobilització massiva i sense rumb, cosa que han sabut aprofitar molt bé certs polítics.

Han estat dies molt durs ens els quals, les i els treballadors s’han bolcat massivament en una vaga que per al nostre entendre no ha arribat a assolir els objectius pels quals ens motivaren fer-la. El divendres dia 9 de novembre es signaren uns acords (publicats al docv el 16 de Novembre ) presos a corre-cuita sense temps per al debat i per la reflexió, deixant que la Generalitat, i en concret el PSPV ens posara contra les cordes per signar-los a la voluntat política del govern de torn.

Amb aquest escenari que tenim a sobre, considerem que a hores d’ara l’actual vaga no té cap sentit, ni estratègit ni cap significat de lluita, ja que les treballadores estan, llevat d’afortunades excepcions, desmobilitzades, a més, el comitè de vaga, al nostre parèixer, navega a la deriva. Es per tant una ofensa per a tota la classe obrera, i per al propi col·lectiu, anomenar a les actuals movilizacions “vaga indefinida”. Així doncs com a treballadores organitzades i autocrítiques ens baixem del vaixell amb molt de pesar. No obstant això, no pararem amb la lluita per tenir un servei de bombers i bomberes forestals al servei de la ciutadania, professioniltzat com li pertoca, transparent i 100% públic.

Tot i l’actual situació ens quedem amb la capacitat de movilització i organització de les i els treballadors de bombers forestals, demostrant que si un col·lectiu lluita, organitzadament i amb uns objectius clars, la victòria és qüestió de temps.

Per finalitzar volem agrair el recolzament a tots els col·lectius i persones alienes al nostre servei que ens han recolzat, i ajudat en la nostra lluita.

Quan les vagues es guanyen, tu també hi guanyes !!

19 de novembre de 2018