Comunicat amb motiu del judici contra Rafael Díez Usabiaga i altres set independentistes bascs

València – Barcelona (Països Catalans), 9 de juny de 2011

El pròxim 27 de juny començarà a l’Audiència Nacional espanyola el judici contra el qui fou durant prop de vint anys secretari general del sindicat LAB, Rafael Díez Usabiaga, i altres set membres de l’esquerra independentista basca. Tots vuit foren arrestats l’octubre de 2009 a la seu de l’esmentada central sindical. La detenció fou deguda únicament i exclusivament a llurs idees polítiques: pel sol
“delicte” d’ésser bascs, independentistes i socialistes afronten una possible condemna de deu anys de presó.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS), sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans, denuncia el caràcter polític d’aquest judici pel qual hom pretén empresonar vuit persones merament per llur ideologia, fet que palesa les greus mancances democràtiques de l’estat espanyol, ja que aquesta mena de judicis no es donen en cap altre país de la Unió Europea. Així mateix, la COS manifesta la seva solidaritat al company Rafa Díez, a la resta d’encausats en aquest judici polític, als companys i companyes de LAB i al conjunt del poble treballador basc.

L’estat espanyol aplica mesures d’excepció i viola drets civils i polítics. La societat basca s’hi ha manifestat en contra per mitjà de mobilitzacions al carrer, i també mitjançant el vot — quan l’estat ho ha permès. Els resultats de les eleccions del 22 de maig han deixat en evidència que la majoria social basca reclama un canvi polític i social.

La COS denuncia el caràcter polític d’aquest judici i exigeix l’absolució de Rafa Díez i dels altres set companys, i manifesta el seu suport a totes les mobilitzacions que es convocaran per a protestar contra aquest judici.

Demokrazia Euskal Herriarentzat!
Democràcia per al País Basc!

Àrea de Relacions Internacionals

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans

 

Komunikaĵo okaze de la juĝo kontraŭ Rafael Díez Usabiaga kaj aliaj sep eŭskaj sendependistoj

La venontan 27.an de junio komenciĝos en la hispana Nacia Tribunalo la juĝo kontraŭ tiu, kiu estis dum preskaŭ dudek jaroj ĝenerala sekretario de la sindikato LAB, Rafael Díez Usabiaga, kaj aliaj sep membroj de la eŭska sendependisma maldekstro. Ĉiuj ok estis arestataj en oktobro 2009 en la sidejo de tiu sindikato. La aresto estis ŝuldiĝanta nur kaj ekskluzive al iliaj politikaj ideoj: pro la
ununura “delikto” esti eŭskoj, sendependistoj kaj socialistoj ili alfrontas eblan kondamnon de dek jaroj en malliberejo.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS), sindikato por la genra, klasa kaj nacia liberigo de la Kataluna Landaro, akuzas pri politika karaktero tiun juĝon, per kiu oni pretendas enprizonigi ok homojn simple nur pro ilia ideologio, kio evidentigas la gravajn demokratiajn mankojn de la hispana ŝtato, tial ke tiaj juĝoj ne okazas en neniu alia lando en Eŭropa Unio. Krome la COS manifestas sian solidarecon al la kamarado Rafa Díez, la ceteraj akuzitoj en tiu politika juĝo, la gekamaradoj de LAB kaj la tuto de la eŭska laborista popolo.

La hispana ŝtato aplikas esceptajn mezurojn kaj malobservas civilajn kaj politikajn rajtojn. La eŭska socio manifestis kontraŭe pere de surstrataj mobilizadoj, kaj ankaŭ pere de la baloto — kiam la ŝtato permesis ĝin. La rezultoj de la balotadoj de la 22.a de majo evidentigis, ke la eŭska socia plimulto postulas politikan kaj socian ŝanĝon.

La COS akuzas pri politika karaktero tiun juĝon kaj postulas la absolvon por Rafa Díez kaj la ceteraj sep kamaradoj, kaj manifestas sian apogon al ĉiuj mobilizadoj kunvokotaj por protesti kontraŭ tiu juĝo.

Demokrazia Euskal Herriarentzat!
Demokratio por Eŭskio!

Àrea de Relacions Internacionals

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans

 


Comunicado con motivo del juicio contra Rafael Díez Usabiaga y otros siete independentistas vascos

El próximo 27 de junio empezará en la Audiencia Nacional española el juicio contra quien fue durante casi veinte años secretario general del sindicato LAB, Rafael Díez Usabiaga, y otros siete miembros de la izquierda independentista vasca. Los ocho fueron arrestados en octubre de 2009 en la sede de la mencionada central sindical. La detención fue debida única y exclusivamente a sus
ideas políticas: por el solo “delito” de ser vascos, independentistas y socialistas se enfrentan a una posible condena de diez años de prisión.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS), sindicato para la liberación de género, de clase y nacional de los Países Catalanes, denuncia el carácter político de este juicio por el que se pretende encarcelar a ocho personas meramente por su ideología, hecho que pone de manifiesto las graves carencias democráticas del estado español, puesto que este tipo de juicios no se dan en ningún otro país de la
Unión Europea. Asimismo, la COS manifiesta su solidaridad al compañero Rafa Díez, al resto de encausados en este juicio político, a los compañeros y compañeras de LAB y al conjunto del pueblo trabajador vasco.

El estado español aplica medidas de excepción y viola derechos civiles y políticos. La sociedad vasca se ha manifestado contra ello por medio de movilizaciones en la calle, y también mediante el voto — cuando el estado lo ha permitido. Los resultados de las elecciones del 22 de mayo han dejado en evidencia que la mayoría social vasca reclama un cambio político y social.

La COS denuncia el carácter político de este juicio y exige la absolución de Rafa Díez y de los otros siete compañeros, y manifiesta su apoyo a todas las movilizaciones que se convoquen para protestar contra este juicio.

Demokrazia Euskal Herriarentzat!
Democracia para el País Vasco!

Àrea de Relacions Internacionals

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans