Comencem el curs lluitant contra l’ofensiva mercantilitzadora a l’educació pública

El divendres 30 d'agost; concentració per denunciar la precarietat laboral de les docents i la mercantilització de l’educació publica.

Coincidint amb el fet que ja sabrem quantes mestres es quedaran sense feina aquest curs, la Sectorial d’Educació de la COS convoca per aquest divendres 30 d’agost, a les 18.00 h, una concentració i assemblea de mestres/professorat davant del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (Via Augusta, 202-226, Barcelona) per organitzar els i les treballadores i persones implicades en l’Educació i presentar una campanya contra la mercantilització de l’ensenyament públic, l’arbitrarietat de les contractacions, l’atur i la precarització laboral.

· El curs passat 2.000 interines van treballar només parcialment, i unes altres 1.500 no van poder fer-ho ni un sol dia.

· Les docents que treballem com a substitutes vam haver de malviure patint la reducció del 15% de la jornada i el sou.

· La major part de les contractacions com a interines només es fa per a les places de mitja i un terç de jornada.

· La incorporació laboral de les mestres substitutes té lloc el mateix dia d’inici de les classes amb alumnes. Com pretenen que preparem el curs? A més, el contracte laboral finalitza el 30 de juny i, per tant, no cobrem els mesos d’estiu (ni tan sols si hem pogut treballar tot el curs).

· La substitució de les baixes es du a terme a partir del sisè dia lectiu i només en cas de les tutories.
De nou hem viscut la supressió d’una paga extra, que s’afegeix a les reduccions salarials que venim patint als darrers anys.

· Els estadis els passem a cobrar a partir dels 9 anys treballats.

· I per al curs 2013-14 s’implantarà el nou decret de plantilles, mitjançant el qual es permetrà escollir les persones a dit.

Fem públiques les arbitrarietats del Departament pel que fa als nomenaments, la implantació del decret de plantilles, la selecció a través de perfils i entrevistes, i a les persones cessades injustament. Denunciem les irregularitats i estenguem la solidaritat.

Defensem l’escola pública i els drets laborals de les mestres a través de la creació de seccions sindicals combatives a cada centre o barri, poble i ciutat, així com la participació en assemblees i plataformes autoorganitzades.

Sectorial d'Educació de la COS / www.coseducacio.wordpress.com / @COSeducacio