Combatem la temporalitat i la precarietat laboral, denunciem Decathlon

Decathlon es caracteritza per una política de massiva contractació temporal fraudulenta.

El dimecres 23 d'octubre, a les 12.00 h, la secció sindical de la COS (Coordinadora Obrera Sindical) a Decathlon, presentarà una denúncia a Inspecció de Treball de la Generalitat de Catalunya (Travessera de Gràcia, 303-311, Barcelona) per assenyalar la contractació temporal fraudulenta que practica l'empresa Decathlon amb les seves treballadores.

Decathlon és una multinacional francesa amb una delegació a l'estat espanyol, que ha obtingut uns beneficis nets (després d'impostos) de 100 milions d'euros per any des de l'any 2008, l'any en què, suposadament, va començar la crisi. Aquests beneficis milionaris s'expliquen, en bona part, per la precària situació a la qual Decathlon manté a les seves treballadores: contractes temporals en frau de llei de durada de sis mesos, salaris absolutament precaris, modificacions de jornada i horari constants…

S'ha d'acabar amb la temporalitat, sigui en frau de llei o no, atès que el compliment de la normativa laboral és un requisit de mínims que la COS exigeix a les empreses, perquè les treballadores han de poder disposar d'un contracte indefinit si així ho volen, ho lluiten i ho aconsegueixen, per molt que aquest contracte temporal sigui perfectament legal. La temporalitat, sigui en frau de llei o no, és precarietat. Així, el primer pas per començar a revertir aquesta situació l'iniciem amb la presentació de la denúncia a la Inspecció de Treball de la Seguretat Social.

Mitjançant l'acció sindical, social i el suport mutu, les treballadores podrem marcar les relacions de treball. Si ens organitzem als centres de treball, serem capaces d'acabar amb la temporalitat i amb totes les altres formes en què es manifesta la precarietat, prendre el control de les relacions laborals i avançar cap a l'emancipació de classe.