Valoració d’urgència davant l’acord de laboralització dels treballadors del Grupo Jorge

photo maxi-xerrada-esfosa-valenc-cos-oct2016_zps8ozxchz8.png

Ahir es va fer públic pels mitjans de comunicació l’existència d’un acord entre CCOO i el Grupo Jorge (grup empresarial propietari de l’escorxador Le Porc Gourmet) que suposarà la laboralització de més d’un miler de treballadors contractats per falses cooperatives de treball associat.

Valorem positivament que la lluita i que les principals reivindicacions dels treballadors i treballadores de la indústria càrnia estiguin cristalitzant, a poc a poc, en una millora de les condicions laborals del sector, torpedinant la figura dels falsos autònoms i del fals cooperativisme com a via de degradació dels drets laborals.

Ara bé, davant l’existència d’aquest acord entre CCOO i el Grupo Jorge, amb la mediació del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, del que encara no en coneixen la lletra petita ni els propis treballadors afectats, considerem apropiat fer aquestes valoracions:

1.- Denunciem l’opacitat que ha acompanyat la negociació i la materialització d’aquest acord, que ha estat negociat per CCOO sense comptar ni amb l’opinió ni amb la participació dels treballadors i treballadores afectats pel conflicte, ni tampoc amb els treballadors i treballadores acomiadats per denunciar el fenomen del fals cooperativisme.

2.- Considerem que aquest acord ha estat negociat i signat per persones que fa molts anys que, des del seu estatus privilegiat a les cúpules sindicals de CCOO, no pateixen les condicions d’explotació del fals cooperativisme.

3.- Considerem que CCOO i el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya han cedit al xantatge del Grupo Jorge, qui ha condicionat la laboralització dels seus treballadors a l’existència d’un pla d’inversions a l’escorxador de Santa Eugènia de Berga i a obtenir totes les autoritzacions administratives necessàries per incrementar la seva producció.

4.- Considerem que és un error polític majúscul cedir al xantatge del Grupo jorge, encara si cap, amb més motiu, per obtenir, en contrapartida, el compliment estricte de la legalitat. Les concessions de CCOO i de la Generalitat de Catalunya permetran al Grupo Jorge incrementar la producció en una comarca, Osona, en la que la sobresaturació d’indústria càrnia ja està generant un fort impacte ambiental i ecològic, que ja és notori i que patim tots i totes les persones, en benefici exclusiu dels empresaris.

Coordinadora Obrera Sindical
Àrea d’acció sindical d’Osona-Ripollès