CAMPANYA PEL TANCAMENT DELS CIE

cartell_18D_barcelona
18 de Desembre: Diada Internacional de les Persones Migrants.
Per la dignitat i els drets humans, NO als Centres d’Internament d’Estrangers – CIEs!!
El proper 18 de Desembre, tindran lloc dues marxes als Països Catalans, per reclamar el tancament dels CIEs, a València i Barcelona. Us passem a sota el manifest de la Campanya pel Tancament dels CIEs de València, i les convocatòries a les dues principals ciutats del país.
Barcelona (Barcelonès): a les 16.00 h a la Plaça d’espanya, per marxar cap al CIE, i a les 16.30 h concentració davant del CIE de la Zona Franca.
València (l’Horta): a les 16.00 h a la Plaça de Manuel Granero al barri de Russafa. Assemblea popular pública contra els CIE i a les 17.00 h marxa pel tancament dels CIEs fins al CIE de Sapadors.

Dissabte 18 de desembre, és la “Diada Internacional de les Persones Migrants”. Aquesta diada fou instaurada per l’ONU, el 18 de desembre de 1990, quan l’Assemblea General de l’ONU va aprovar la Convenció Internacional sobre la Protecció dels Drets de totes les persones treballadores Migratòries i de les seues famílies.

Aquesta Convenció no va entrar en vigor fins l’1 de Juliol de 2003 quan va arribar a les 20 ratificacions d’altres tants estats membres (“curiosament” els 20 estats que la van ratificar són tots del “sud”). Aquesta Convenció Internacional és un instrument de Dret Públic que defineix exhaustivament i explícitament els drets de les persones migrants. Fins al dia d’avui només ha estat ratificada per 37 estats. Cap estat “occidental” receptor de persones migrants l’ha ratificat. Així, ni la Unió Europea, ni els USA, malgrat ser les àrees on resideixen la majoria de les persones treballadores migrants del món, ni altres grans receptors de persones migrants com Japó, Índia, Austràlia o els estats del Golf Pèrsic, no l’han ratificat.
No cal ni dir que aquests drets convinguts i acordats per l’ONU, són incomplerts flagrantment per l’estat espanyol.

D’entre tots els incompliments d’aquesta Convenció Internacional, un dels exemples més clars de la vulneració dels drets fonamentals de les persones és l’internament / empresonament en un CIE.

Què és un Centre d’Internament per Estrangers o CIE?

És un lloc on les persones migrants que estan en situació “irregular” a l’estat espanyol, aquelles que no tenen els “permisos” per residir-hi i treballar-hi, són tancades (empresonades) durant un màxim de 60 dies, per ser expulsats posteriorment d’Europa. La Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat – CEAR ja va advertir de tortures en tres CIE de l’estat, els de Madrid, Barcelona i Màlaga.

Perquè pensem que no deuen existir els CIE enlloc arreu del món, per la defensa de la dignitat i dels drets humans, anem a manifestar-nos i a exigir el tancament incondicional d’aquestes presons per persones migrants, els CIE, i pel cessament de les redades racistes als nostres carrers.

A València hem quedat a les 16h en la Plaça Manuel Granero (al barri de Russafa) per posteriorment fer la “Marxa pel Tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers” i arribar al CIE al voltant de les 18h per a la lectura del manifest.

Per això, si eixe dia te trobes a València i creus en la justícia social uneix-te i participa!